شنبه 01 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 5793 15:51 1393/07/18
اميد به بازگشايي مسير جديد در مذاکرات هسته اي

اميد به بازگشايي مسير جديد در مذاکرات هسته اي

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اميد به بازگشايي مسير جديد در مذاکرات هسته اي

اميد به بازگشايي مسير جديد در مذاکرات هسته اي

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

مسئول ارشد تيم مذاکره کننده پرونده هسته اي ايران گفت: اميد داريم مسير جديدي در مذاکرات باز شود و در خصوص رفع تحريم ها و غني سازي مسير جديدي را باز کنيم.

ه گزارش   مهر، سيد عباس عراقچي عصر جمعه در حاشيه همايش روساي کل دادگستري هاي کشور در مشهد اظهار کرد: مذاکرات به مراحل حساسي رسيده، فرصتي که داشتيم 3 آذر بوده است؛ در نيويورک انتظار مي رفت پيشرفت حاصل شود اما اين  اتفاق نيفتاد و طرفين براي ادامه مذاکرات جدي هستند.
عراقچي ابراز اميدواري کرد که کمال استفاده از زمان مذاکرات بشود و افزود: هفته آينده سه شنبه و چهارشنبه در وين مذاکره داريم؛ سه شنبه گفتگوي دوجانبه با آمريکا و اشتون و چهارشنبه مذاکره سه جانبه ظريف، اشتون و کري است.
وي افزود: در مذاکرات هفته آينده در وين در خصوص موضوعات کليدي مثل تحريم و چگونگي رفع تحريم ها و در خصوص غني سازي صحبت خواهيم کرد و اميد داريم مسير جديدي را بتوانيم باز کنيم.
مسئول ارشد تيم مذاکره کننده هسته اي ايران در مورد اظهارات کامرون گفت: دکتر ظريف و وزارت خارجه در اين خصوص در مجلس توضيحاتي دادند؛ اين اظهارات در شان نخست وزير انگليس نبود.
وي افزود: عجله اي براي از سرگيري روابط و بازگشايي سفارتها نداريم و بايد همه دولت ها و کشورها بفهمند که با مردم ايران بايد با زبان کرامت و احترام صحبت کنند؛ ما عزت خودمان را با هيچ چيزي معاوضه نمي کنيم و عزتمان را فداي روابط و مصالح موقتي در مذاکرات نمي کنيم.
عراقچي ادامه داد: حفظ شان و عزت مردم ايران اصل اساسي در سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران است.
وي درباره اظهارات مقام معظم رهبري در خصوص ائتلاف ضد داعش گفت: تعبير رهبري اين بود که اين مواضع مضحک است و وقتي خود غربي ها و متحدانشان اين گروهک تروريستي را که اسم دولت اسلامي برخود گذاشته آفريده اند و حمايت مي کنند؛ حالا دم از مبارزه و ائتلاف مي زنند و اين مضحک است.
عراقچي ادامه داد: ما به هيچ وجه به ائتلاف ضد داعش اطمينان نداريم و نگران مقاصد پشت پرده و سياست هاي پنهان آن هستيم و کماکان معتقديم بايد با اين گروهک داعشي مبارزه شود و اين گروهک تهديدي جدي براي جهان اسلام است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |