جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 195871 10:11 1401/06/28
امسال چقدر وام مشاغل خانگی پرداخت شد؟

امسال چقدر وام مشاغل خانگی پرداخت شد؟

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
امسال چقدر وام مشاغل خانگی پرداخت شد؟

امسال چقدر وام مشاغل خانگی پرداخت شد؟

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایسنا، در حال حاضر توسعه کسب و کارهای خانگی در بسیاری از کشورهای دنیا، مورد توجه قرار گرفته و مطابق آمارها ۲۳ درصد کل مشاغل در کشورهای فوق صنعتی به کسب و کارهای خانگی اختصاص دارد بر همین اساس تمرکز بر موضوع مشاغل خانگی در دستور کار برنامه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه ایجاد اشتغال قرار گرفته است.

مشاغل خانگی علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار موجب سودآوری و درآمدزایی برای صاحبان این نوع کسب و کارها شده است.

به گفته فعالان حوزه کار، هزینه پایین و بهره وری بالا از مزیت‌های عمده مشاغل خانگی است که در گرایش و تنوع بسیار قابلیت انجام دارد.

وزارت کار مصمم است تا بسته های توسعه بازار مشاغل خانگی مختص هر استان تدوین و حمایت های مالی برای بازسازی مشاغل خانگی صورت گیرد.

محمود کریمی بیرانوند ـ معاون اشتغال وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی ـ به تازگی آماری از پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی ارائه کرده و گفته است: با همکاری بانک مرکزی و وزارت کار،   از ابتدای امسال برای متقاضیان مشاغل خانگی ۳۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اختصاص یافته است.

به گفته وی این رقم بیش از ۱۰۰ درصد کل تسهیلات سال گذشته بوده و مجوز مشاغل خانگی در این دولت تا ۹۵ درصد به طور آنی صادر شده است.

آنطور که معاون اشتغال وزیر کار گفته، فرایند نظارت و اجرای دقیق دستورالعمل پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی به منظور جلوگیری از انحرافات احتمالی با جدیت دنبال می شود.

پیش از این معاون اشتغال وزارت کار گفته بود که در زمینه تامین مالی مشاغل خانگی با همکاری بانک مرکزی حمایت‌های ویژه‌ای در نظر گرفته و به بانک‌های عامل ابلاغ شده است که میزان اعتبارات نسبت به سال قبل دو برابر افزایش داشته است.

مشاغل خانگی بهترین قالب کارآفرینی خصوصا برای زنان و جوانان جویای کار است که برای عرضه محصولات خانگی نیازمند بازاریابی و حمایت و پشتوانه مالی است.

به گزارش ایسنا، برابر آمارها از زمان استقرار دولت سیزدهم تاکنون نزدیک به ۹۳ هزار فقره مجوز مشاغل خانگی صادر و برای بیش از ۷۱ هزار نفر اشتغالزایی شده است. همچنین بیش از ۳۸ هزار نفر از متقاضیان مشاغل خانگی در این مدت از تسهیلات اشتغال خانگی برخوردار شده اند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |