پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 154450 13:28 1400/06/27
امسال بدترین سال آبی کشور

امسال بدترین سال آبی کشور

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
امسال بدترین سال آبی کشور

امسال بدترین سال آبی کشور

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایرنا، محمدرضا بختیاری با اشاره به میزان ذخایر آبی سدهای استان تهران گفت:  سال آبی امسال بدترین شرایط در ۵۰ سال اخیر در کشور است.

امسال شرایط منابع آبی استان تهران بحرانی بود و علی‌رغم کاهش ۳۵ درصدی بارندگی‌ها، کسری ۳۸۰ میلیون مترمکعبی مخازن سدها و رشد حدود ۳ درجه‌ای دمای هوا، توانستیم بدون قطع آب و حتی بدون اجرای سناریوهای کاهش فشار آب از این شرایط بحرانی عبور کنیم.

وی ادامه داد: سالانه حدود ۲.۵ درصد میزان مصرف آب در شهر تهران به دلیل رشد جمعیت افزایش می‌یابد و این رشد مصرف طبیعی است، اما امسال با وجود رشد تعداد مشترکان، مصرف آب در سال آبی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ تنها یک درصد بیشتر شده و این کاهش مصرف نشان‌دهنده مشارکت و همکاری بالای مردم برای گذر از بحران آب بوده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به بیلان منفی ۱۵۰ میلیون مترمکعبی آب تهران افزود: ما هر سال ۱۵۰ میلیون مترمکعب بیشتر از ورودی ذخایر زیرزمینی، آب برداشت می‌کنیم و حدود ۸۵ درصد یعنی ۲ برابر حد مجاز از منابع آبی تجدیدپذیر استفاده می‌کنیم.

بختیاری بیان داشت: بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی سال آبی آینده در بهترین حالت سال نرمالی خواهد بود و خبری از ترسالی نیست؛ ما با در نظر گرفتن بحرانی‌ترین شرایط احتمالی و تدوین بدترین سناریوهای ممکن از غافل‌گیری در پاییز و زمستان جلوگیری می‌کنیم و ذخایر استراتژیک منابع آب را برای پاییز و زمستان حفظ خواهیم کرد.

وی افزود: درخواست ما برای صرفه‌جویی آب از سوی مشترکان به معنای صرفه‌جویی در مصارف بهداشتی و سلامتی نیست چراکه علی‌رغم فشار بسیار زیاد بر بدنه شرکت آب و فاضلاب استان تهران تاکنون حتی یک ساعت نیز قطع آب نداشتیم که از شهروندان تقاضا داریم در مصارف غیرضروری صرفه‌جویی داشته باشند.

بختیاری خاطرنشان کرد: خوشبختانه امسال در تهران با مدیریت بالا و به موقع ما یک ساعت قطعی آب نداشته ایم و در برخی از نقاط استان تهران قطعی آب به دلیل نبود برق بوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران تصریح کرد: در واقع ما برای همه شرایط پیش رو آماده هستیم و حتی سناریوهای مختلف هم برای تنش آبی آماده کرده ایم تا بتوانیم در شرایط بحران، از آن عبور کنیم.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |