پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 133570 15:57 1399/11/28
امروز ۲۸۶ شرکت تعاونی در سراسر کشور افتتاح شد

امروز ۲۸۶ شرکت تعاونی در سراسر کشور افتتاح شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
امروز ۲۸۶ شرکت تعاونی در سراسر کشور افتتاح شد

امروز ۲۸۶ شرکت تعاونی در سراسر کشور افتتاح شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایرنا، «محمد شریعتمداری» امروز (سه‌شنبه) در مراسم رونمایی از ۲۸۶ پروژه بخش تعاون و اختتامیه نخستین دوره جشنواره ملی پژوهش‌های برتر حوزه تعاون، اظهار داشت: حوزه تعاون، یکی از مهمترین بخش‌های اقتصادی کشور است و باید همه تلاش خود را معطوف کنیم تا به سهم ۲۵ درصدی این بخش در اقتصاد کشور دست یابیم.

وی افزود: در این زمینه قدم‌های خوبی برداشته شده است و در دو سال و نیم گذشته یک‌هزار و ۹۰۰ طرح با ارزش سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد تومان در بخش تعاونی در حوزه‌های گوناگون و فعالیت‌های کشاورزی، دامداری، شیلات و آبزیان، صنعت و معدن و خدمات شکل گرفته است.

وزیر تعاون بیان‌داشت: امروز ۲۸۶ شرکت تعاونی با ارزش بیش از ۲ هزار و ۵۳۴ میلیارد تومان در استان‌های سراسر کشور و با حضور استانداران و فعالان بخش تعاون افتتاح شد.

وی درباره اقدامات انجام شده در وزارت تعاون در دوره تصدی خود، گفت: در این دوره دو پایه بخش تعاون را تقویت کردیم، یکی بانک توسعه تعاون که با تقویت سرمایه آن تحولاتی در نحوه توجه بانک به نیازمندی‌های بخش تعاون انجام شد و رشد تقریبی ۳۰۰ درصدی پرداخت تسهیلات از سوی این بانک را به همراه داشت.

شریعتمداری ادامه‌داد: همچنین تلاش‌های ارزشمندی در حوزه صندوق ضمانت‌ سرمایه‌گذاری بخش تعاون به وجود آمده است، به‌ویژه ضمانت منابع خردی که برای تامین مالی طرح‌های تعاونی در کشور انجام می‌شود، تحت عنوان تامین مالی خرد ضمانت شده در حوزه تعاون راه‌اندازی شد که این، خود بذری است که کاشته شده و روند رو به رشدی خواهد داشت و ثمره خوبی را شاهد خواهیم بود.

وی درباره اهمیت توجه به فرهنگ تعاون در کشور گفت: در پایش‌های اجتماعی در توسعه فرهنگ عمومی مشارکت جویانه باید قدم‌های مثبتی برداریم تا فرهنگ تعاونی در کشور شکل بگیرد.

وزیر تعاون افزود: جست‌وجوی نفع فردی در جمع به عنوان مهمترین اصل است که جامعه برای اقدامات مشارکت جویانه نیازمند آن است و باید از سنین کودکی در ذهن و اندیشه کودکان شکل بگیرد.

وی اضافه‌کرد: بر این اساس توافق‌نامه‌ای با برنامه راه مشخص با وزارت آموزش و پرورش و اصلاح کتاب‌های درسی و شیوه‌های آموزشی برای تحقق این هدف و نهادینه کردن تفکر مشارکت‌جویانه در ذهن کودکان تنظیم شده تا وقتی افراد به عرصه عمل رسیدند و قرار شد در جامعه نقش ایفا کنند، با فرهنگ تعاون آشنا باشند.

شریعتمداری ادامه‌داد: توسعه تعاونی‌های دانش آموزی را در سطح کشور آغاز کردیم و تاکنون بیش از هفت تعاونی شکل گرفت. به گفته وی، اندیشکده بخش تعاون با هدف ایجاد رابطه مناسب جامعه علمی و صاحب‌نظران کشور و دستگاه‌های اجرایی تاسیس و امروز نیز از سه تحقیق شایسته و برتر تقدیر شد.

این مقام مسوول تاکید کرد: سند ملی بخش توسعه توان باید توسط این اندیشکده به برنامه راه و عمل برای تحقق هدف ۲۵ درصدی تعاونی‌ها در اقتصاد کشور تبدیل شود و اندیشکده بخش تعاون این مهم را انجام خواهد داد.

وی اظهار داشت: در بخش بیمه و بانکداری تعاونی‌ها در جهان قدم‌هایی خوبی برداشته شده و بیشترین منابع در این بخش‌ها شکل گرفته است و ما نیز باید در همین سمت حرکت کنیم.

وزیر تعاون تاکید کرد: استفاده از اندیشمندان جوان و فرهیخته دانشگاهی و کمک آنان در توسعه و نوآوری تعاونی‌ها نیز برنامه‌ راهی است که دنبال خواهیم کرد و تاکنون ۱۱ مرکز توسعه نوآوری بخش تعاون در ۱۱ استان تاسیس شده است.

وی ابراز امیدواری کرد:‌ در ماه‌های آینده مرکز توسعه نوآوری با حضور اندیشمندان جوان شکل بگیرد تا تعاونی‌ها در این بستر بازسازی شوند و با ارزش افزوده بیشتر در خدمت مردم باشند.

۲۸۶ پروژه تعاونی در سراسر کشور امروز با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به بهره‌برداری رسید. ارزش روز سرمایه‌گذاری این پروژه‌ها که به مناسب دهه فجر انجام شد، دو هزار و ۵۴۳ میلیارد تومان است. با افتتاح این پروژه‌ها هشت هزار و ۳۰۱ نفر شغل ایجاد می شود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |