جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 145926 13:23 1400/04/02
امروز ۲۰ پروژه انتقال و فوق توزیع برق در ۶ استان بهره برداری شد

امروز ۲۰ پروژه انتقال و فوق توزیع برق در ۶ استان بهره برداری شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
امروز ۲۰ پروژه انتقال و فوق توزیع برق در ۶ استان بهره برداری شد

امروز ۲۰ پروژه انتقال و فوق توزیع برق در ۶ استان بهره برداری شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایرنا، محمدحسن متولی زاده افزود: این پروژه‌ها در استان‌های کرمان، خوزستان، آذربایجان شرقی، اردبیل، کهگیلویه وبویر احمد و بوشهر با اعتباری افزون بر۸۵۷.۲ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسند.

وی ادامه‌داد: سه پروژه از این میان شامل نیروگاه مقیاس‌کوچک هشت مگاواتی توسط بخش خصوصی، یک پست موقت ۱۳۲.۲۰ کیلوولت و کلیدخانه ۲۲۰ کیلوولت پست پاریز در برق منطقه‌ای کرمان در مجموع با هزینه ۲۰۲ میلیارد تومان به اجرا درآمده است.

مدیرعامل توانیر خاطرنشان‌کرد: همچنین پروژه های خط ۱۳۲ کیلوولت شاهد-بهمئی به طول ۹۰ کیلومتر، پست ۱۳۲.۲۰ کیلوولت بهمئی، فیبر نوری خط بهمن- مختار- یاسوج، پست ۱۳۲.۳۳کیلوولت دهدشت(موبیل)، افزایش ظرفیت ترانس پست ۱۳۲.۳۳ کیلوولت آنزان، افزایش ظرفیت ترانس پست ۱۳۲.۳۳ کیلوولت سرچشمه، خط ۱۳۲ کیلوولت چهار مداره شیبان به رینگ اهواز، افزایش ظرفیت پست ۱۳۲.۳۳ کیلوولت دیمچه از ۱۶ به ۳۰ مگاولت آمپر، فاز نخست پست ۱۳۲.۳۳ کیلوولت میداوود، ورود و خروج خط ۱۳۲ کیلوولت پیروزان- بقایی در پست خزامی توسط برق منطقه ای خوزستان و با اعتباری افزون بر ۳۰۰ میلیارد تومان به اجرا درآمده است.

به گفته متولی زاده، پست ۶۶.۲۰ کیلوولت هلیله و خط ارتباطی آن، افزایش ظرفیت و تغییر سطح ولتاژ ترانس سوم پست ۶۳.۲۰ بهمنی بوشهر، افزایش ظرفیت خط ۶۳ کیلوولت برازجان- فرهنگ به طول ۱۵ کیلومتر و ورود و خروج خط ۴۰۰ کیلوولت پارس- عسلویه-کوشکنار در کلیدخانه نیروگاه عسلویه توسط برق منطقه‌ای فارس و با هزینه ۸۵ میلیارد تومانی اجرا شده است.

وی خاطرنشان‌کرد: دو پروژه شامل پست ۲۳۰.۶۳ کیلوولت خلخال و نیروگاه ۱۵ مگاواتی توسط بخش خصوصی نیز در برق منطقه ای آذربایجان با اعتباری بیش از ۲۷۰ میلیارد تومان اجرا شده است.

سومین مرحله پویش هر هفته #الف ب-ایران که از نیمه دوم سال ۹۸ مرحله نخست آن آغاز شده بود امسال و در آخرین سال کاری دولت تدبیر و امید پیگیری شد.

این مرحله از ابتدای امسال تاکنون هر هفته شاهد افتتاح طرح‌های متعدد در صنعت آب و برق بوده است.

در نیمه دوم سال ۹۸، تعداد ۲۲۷ پروژه با سرمایه‌گذاری ۳۳ هزار میلیارد تومانی به ثمر رسید که آخرین پروژه‌ها در ۲۰ اسفند همان سال افتتاح شد.

سال ۹۹ نیز این پویش با ابعاد بزرگتری شروع و در ابتدای سال اعلام شد ۲۵۰ طرح با سرمایه گذاری ۵۰ هزار میلیارد تومان افتتاح می‌شود، اما با استقبالی که به وجود آمد و ظرفیتی که تا پایان سال وجود داشت، تعداد ۳۰۷ طرح با سرمایه‌گذاری ۸۱ هزار میلیارد تومان به ثمر رسید.

از جمله این طرح‌ها ۱۴ سد بزرگ مخزنی، ۱۴ نیروگاه، ۳۰ نیروگاه مقیاس‌کوچک، ۲۵ نیروگاه تجدیدپذیر، ۹ تصفیه‌خانه آب، ۱۳ تصفیه‌خانه فاضلاب و آب‌رسانی پایدار به یک‌هزار و ۶۵۰ روستای کشور قابل اشاره است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |