جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 8390 16:06 1393/10/08
امروز کسی جرات حمله به ایران را ندارد

امروز کسی جرات حمله به ایران را ندارد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
امروز کسی جرات حمله به ایران را ندارد

امروز کسی جرات حمله به ایران را ندارد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی ملت در دفاع مقدس با جبهه‌ها پیوند خورد شرایط جبهه‌ها تغییر کرد.

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی در اولین همایش مجلس و دفاع مقدس گفت: حضور در جمع فرماندهان ارتش و سپاه و صحبت از دفاع مقدس مغتنم است. هیچ کس تردید ندارد که دفاع مقدس موضوعی بسیار مهم برای ملت ایران است و در برهه‌ای که همت ملت و عزم نیروهای مسلح به یکدیگر پیوند خورد یک برهه طلایی در تاریخ ایران شکل گرفت چرا که کمتر میدانی را در تاریخ ایران شاهد بوده‌ایم که همه ملت با تمام قوا در صحنه حضور یابند.
نماینده مردم قم آب‌دیدگی نیروهای مسلح را از دستاوردهای دفاع مقدس برشمرد و افزود: نیروهای مسلح با تمرین‌های متنوع فرضی در شرایط غیرجنگی خود را آماده می‌کنند اما نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در صحنه‌های واقعی دفاع مقدس آب‌دیده شده‌اند.
رییس مجلس شورای اسلامی صیانت از ظرفیت نیروهای مسلح از طریق ماموریت سایر بخش‌های کشور را مورد اشاره قرار داد و افزود: حفظ بنیه دفاعی کشور باید با قوت دنبال شود چرا که امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نقش امنیت منطقه‌ای ایفا می‌کنند و در بحران‌های منطقه نظیر مشکل تروریسم اخیر به خوبی ایفا کردند. نیروهای مسلح پس از درخواست رسمی دولت عراق جلوی تروریست‌های وحشی را گرفتند و فضای عراق را قدری آرام کردند. هر چند که برخی از کشورهای مدعی حمایت از عراق از تروریست‌ها حمایت می‌کنند.
لاریجانی با اشاره به سفرش به عراق، گفت: در سفر به عراق و گفت‌وگو با مدیران اقلیم کردستان و سایر مسئولان عراقی، آنان از حضور به‌ موقع نیروهای مسلح ایران تشکر کردند و تاکید کردند که این کمک موجب ایستادگی دولت و ملت عراق شد. نیروهای مسلح ایران امروز نقش بازدارندگی داخلی و منطقه‌ای دارند.
رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جنس خطرات منطقه‌ای نسبت به گذشته تغییر کرده است، گفت: امروز کسی جرات حمله به ایران را ندارد اما جنس مخاطرات منطقه متنوع شده است. داشتن نیروهای مسلح با بنیه دفاعی قوی نقش پراهمیتی دارد.
رییس مجلس شورای اسلامی با خطاب قرار دادن فراکسیون دفاع مقدس مجلس خواستار توجه، حفظ، ارزیابی دقیق و تدبیر برای تقویت بنیه دفاعی کشور در آستانه بررسی لایحه بودجه سال 94 شد و افزود: اکنون که زمان رسیدگی مجلس به لایحه بودجه سال آینده است فراکسیون دفاع مقدس باید چند کار مهم را انجام دهد. البته از توجه معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور برای تقویت بنیه دفاعی تشکر می‌کنم. سایر دوستان نیز می‌توانند پیشنهادات‌شان را به مجلس ارائه کنند.
نماینده مردم قم با بیان اینکه در حفظ آثار دفاع مقدس آسیب دیده‌ایم، ادامه داد: دفاع مقدس موجب تداوم روحیه جهادی کشور است و متاسفانه در حفظ آثار دفاع مقدس دچار آسیب‌دیدگی هستیم. تجربیات پرارزشی در دفاع مقدس به دست آورده‌ایم که البته کاروان راهیان نور گوشه‌ای از مجاهدت دفاع مقدس را به مردم نشان می‌دهد.
لاریجانی پیگیری طرح موزه دفاع مقدس در استان‌ها را با هدف صیانت از روحیه دفاع مقدس و مجاهدان آن دوران ضروری دانست.
رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روحیه جهادی موجب دفاع ملت از کیان کشور می‌شود، گفت: اگر برخی بگویند که در جهان فعلی صحبت از بنیه دفاعی مناسب نیست این سخن فریبکاری است. روحیه جهادی موجب دفاع ملت از کیان کشور می‌شود و وقتی با تدبیر توام شود موجب تقویت کشور می‌شود. کشورهایی که امکانات خوبی دارند اما مجبورند با تلفن یک کشور قدرتمند تصمیم‌شان را تغییر دهند روحیه جهادی و حماسی ندارند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |