پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 137465 12:36 1400/01/23
امروز صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت ۴ قرارداد امضا کرد

امروز صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت ۴ قرارداد امضا کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
امروز صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت ۴ قرارداد امضا کرد

امروز صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت ۴ قرارداد امضا کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایرنا، امروز و در حاشیه گشایش صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت، قرارداد خرید تضمینی ۱۰ پمپ ESP بین این صندوق و شرکت فناوران پارسیان و قرارداد خرید تضمینی ۳۰ مته حفاری PDC میان صندوق و شرکت آسماری امضا شد.

در حوزه قراردادهای مربوط به سرمایه‌گذاری خطرپذیر و وام قابل تمدید به سهام شرکت‌های استارتاپ‌ نیز امروز این صندوق ۲ قرارداد امضا کرد؛ نخست قرارداد VC هوش مصنوعی در حوزه اچ.‌اس.یی با شرکت فرادید و دوم، قرارداد VC طرح تصفیه EO با شرکت آبان.

بر اساس این گزارش، ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار از طریق تضمین صندوق نفت و خط اعتباری بانک تجارت برای شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر گرفته شد و تاکنون نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان ضمانت‌نامه‌های معطوف به قرارداد به شرکت‌های فناور ارائه شده است.

همچنین در این مراسم، تفاهمنامه سه‌جانبه تامین مالی و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان بین شرکت ملی نفت ایران، صندوق نوآوری و شکوفایی و بانک تجارت و تفاهم‌نامه تامین مالی و حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان و فناورانه نیز میان شرکت ملی نفت ایران، صندوق نوآوری و شکوفایی و صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت امضا شد.

صندوق پژوهش و فناوری صنعت نفت با حضور ۱۲ سهام‌دار از فعالان اصلی صنعت نفت مردادماه پارسال تأسیس شد. این صندوق، یک نهاد مالی به‌منظور ارائه خدمات مالی به شرکت‌های فعال فناور و استارتاپ‌های حوزه صنعت نفت است و ضمانت شرکت‌های فناور نزد شبکه بانکی برای امکان تأمین مالی و دریافت تسهیلات، خرید تضمینی محصولات فناورانه، ارائه تضامین موضوع قراردادهای شرکت‌های فناور به‌منظور ارائه به کارفرما، تأمین مالی مستقیم استارتاپ‌ها در قالب قراردادهای مشارکتی سرمایه‌گذاری خطرپذیر و ارائه وام‌های مشارکتی قابل تبدیل به سهام برای ارائه به شرکت‌های دانش‌بنیان از جمله خدمات مالی آن به‌شمار می‌رود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |