پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 196029 10:14 1401/06/29
امارات ظرفیت تولید نفت خود را افزایش می دهد

امارات ظرفیت تولید نفت خود را افزایش می دهد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
امارات ظرفیت تولید نفت خود را افزایش می دهد

امارات ظرفیت تولید نفت خود را افزایش می دهد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

  • به‌گزارش جهان اقتصاد به نقل از تسنیم، امارات قصد دارد قبل از انتقال منابع انرژی دنیا به سمت انرژی‌های پاک‌تر ظرفیت تولید نفت خود را افزایش داده و ذخایر نفتی خود را تبدیل به پول کند.
  • شرکت نفت ملی ابوظبی که تقریباً تمام نفت امارات را تولید می‌کند، قصد دارد تا 2025 به ظرفیت تولید 5 میلیون بشکه در روز برسد. قبلاً 2030 به‌عنوان زمان هدف برای رسیدن به این سطح تولید تعیین‌شده بود.
  • رسیدن به این هدف جدید سخت است و هزینه پروژه را که قبلاً میلیاردها دلار تخمین زده‌شده بود بالا می‌برد. شرکت ادنوک و دولت امارات تصمیم داشتند زمان هدف خود را تا 2027 پایین بیاورند ولی بعد آن را به 2025 رساندند.
  • امارات تلاش می‌کند در شرایطی که قیمت سوخت‌های فسیلی بالاست، نفت و گاز طبیعی بیشتری بفروشد. قیمت نفت پس‌از حمله روسیه به اوکراین به 120 دلار در هر بشکه رسید و بعد در بحبوحه نگرانی در مورد کند شدن روند رشد اقتصاد دنیا تا 90 دلار در هر بشکه پایین آمد، اما هنوز هم بالاتر از هزینه‌های تولید نفت امارات است.

شرکت نفت دولتی ادنوک از شرکت‌های بین‌المللی که در میادین نفتی امارات شریک هستند خواسته سطح تولید بلندمدت خود را 10 درصد یا بیشتر از آن افزایش دهند. اگر امارات بتواند تا 2025 به هدف تولید خود برسد، تلاش می‌کند ظرفیت تولید خود را تا پایان دهه حاضر تا 6 میلیون بشکه در روز افزایش دهد.

امارات بزرگ‌ترین تولیدکننده اوپک پس‌از عربستان و عراق است و اعلام کرده که می‌تواند بیش‌از 4 میلیون بشکه در روز تولید داشته باشد. اما به‌خاطر سهمیه‌های تولید اوپک پلاس که جهت متعادل کردن عرضه و تقاضا وضع‌شده نمی‌تواند از این مرز فراتر رود.
امارات در ماه گذشته میلادی روزانه 3.4 میلیون بشکه در روز نفت تولید کرد.   
این کشور هم‌زمان با افزایش ظرفیت تولید تلاش می‌کند تولید آلاینده‌های کربنی را تا 2050 به صفر برساند و این کار را با سرمایه‌گذاری در انرژی خورشیدی و سوخت‌های پاک‌تر مثل هیدروژن انجام می‌دهد.

امارات و عربستان از معدود تولیدکنندگانی هستند که برای تولید بیشتر سرمایه‌گذاری می‌کنند. عربستان تلاش می‌کند ظرفیت تولید نفت خام خود را از 12 میلیون بشکه فعلی به 13 میلیون بشکه در روز تا 2027 برساند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |