جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 135793 19:46 1399/12/15
الفبای بازی با پول

الفبای بازی با پول

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
الفبای بازی با پول

الفبای بازی با پول

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گردش پول در کسب و کار و سرمایه گذاری به طریقی که برای شما جریان مالی به بار آورد را بازی با پول می‌نامیم.  افراد موفق در مسائل مالی اینگونه بیان می‌دارد که من از زیاد شدن پول لذت می‌برم. بازی گردش پول و یا ایجاد جریان نقدینگی چه نتایجی دارد؟ هنگامی که شما اقدام به گردش پول در کسب و کار  و سرمایه گذاری در زندگی خود می کنید، به نتایج جالبی می‌رسید. نتایجی که به بزرگ شدن دایره پولی و توانایی مالی شما منجر می شود. در ادامه با هم بررسی می کنیم که در پی بازی جریان نقدینگی چه نتایج ساده و در عین حالی بزرگی را به دست می آورید.

۱- هوش مالی و یا همان  آگاهی مالی شما تقویت می‌شود وقتی شما اقدام به جریان نقدینگی می کنید، آگاهی مالی خود را افزایش می دهید.   تجربه های مالی گوناگون و تازه ای را می بینید که به بالارفتن فهم مالی شما منجر می شود.

 ۲- به افزایش درآمد می انجامد اتفاق بعدی که بعد از اینکه بازی گردش پول را اجرا کردید، بالارفتن درآمد است. شما با گردش وجه نقد به بالارفتن درآمد خود کمک می کنید. البته در اوایل افزایش شاید کمی کند باشد. اما هرچه پیش می روید افزایش بیشتر و بیشتر می شود.

 ۳- مسایل مالی بیشتر، آگاهی مالی بالاترثروتمندان به این دلیل ثروتمندتر می‌شوند که توانایی حل مسایل مالی بیشتری دارند. شما نیز با وارد شدن به بازی گردش پول، توانایی حل مساله بیشتری پیدا می‌کنید. هر مساله ای که حل می کنید، برای حل مسایل بزرگتر و بیشتر آمادگی بیشتری پیدا می کنید. دیگر محاسبات اقتصادی برای شما سخت و طاقت فرسا نیست. 

 ۴- ایجاد روابط اتفاق جالب بعدی که برای شما بازیکن بازی گردش پول می افتد این است که روابط جدیدی در کسب و کار و زندگی شغلی برای شما ایجاد می گردد. یکی از تولید کنندگان ظروف تفلون برای کارخانه خود اقدام به خرید مقدار زیادی شمش آلومینیوم کرد. مقدار خرید بیش از مصرف معمولش بود به همین دلیل مازاد مصرفش را به صورت چکی در بازار فروخت. همین مبادله موجب شد که تاجری با سرمایه پیشنهاد سرمایه گذاری و مشارکت به او داد.با سرمایه گذاری شخصی دیگر اقدام به مبادله شمش آلومینیوم می کند و به سود بیشتری از آنکه قبلا داشت می رسد. درعین حال با کسانی که قبلا آشنایی نداشت، آشنایی پیدا کرده است. این اتفاق در آینده به اتفاقات بیشتر و بزرگتر می انجامد. شما نیز به واسطه اقدامی که الان انجام می دهید، در آینده به دست آوردی بزرگ دست می یابید.

۵- پیدا کردن فرصت‌هاهمین که دست به اقدام می زنید، فرصتهایی که تا دیروز نمی دیدید برایتان آشکار می شود. فرصت ها مثل ابر بهار می گذرند، کسی که آمادگی بهره برداری از فرصت را داشته باشد، می تواند از آن استفاده کند. شما هم با اقدامی که انجام می‌دهید، راه نمایان شدن فرصت را باز می کنید.

 ۶- یافتن نقاط ضعف یکی دیگر از نتایج اقدام شما یافتن نقاط ضعف تان است. اگر در هنگام اقدام شکست خوردید، این فرصت را دارید که به نقاط ضعف خود اگاهی پیدا کنید. بعد از آن به سرعت به رفع آن بپردازید.چگونه بازی گردش پول را انجام دهیم؟در این قسمت به شما پیشنهاداتی میدهیم که بتوانید این بازی را شروع کنید. واقعا بازی در این زمینه لذت بخش است. همین که پولی می دهید و دوباره به نحوی دیگر به شما باز می گردد، لذتی وصف نشدنی دارد. تلاش و تکاپویی سازنده برای خود ایجاد می کنید. حالا باهم به بررسی این موارد می پردازیم. در ضمن به این موارد اکتفا نکنید و فقط ایده بگیرید. به شیوه خودتان موفق شوید.

۱) بازی گردش پول با خرید اقلام ارزشمندمحصول یا اقلامی می خرید که دارای ارزش افزوده باشد. با هر مبلغی فرصت در این باره زیاد است. از خرید بسته ۱۲ تایی ویفر گرفته که بچه ها در مدرسه عرضه کنند تا خرید چند تن برنج سر زمین برای فروش به اقوام قابل بررسی است.

 ۲) بازی گردش پول با فروش داشته‌هااقدام به فروش موجب گردش بیشتر پول می شود. از اقلام زیادی انباری مان گرفته تا تبدیل ضایعات به اشیا ارزش دار می تواند به فروش برسد. یا شاید خرید تعداد زیادی از محصولات و فروش تکی آنها از این دست هستند. نترسید دست به کار شوید. بازاریابان بزرگترین ثروتمندان جهان امروز هستند. زیرا که با سرمایه گذاری شخصی دیگر به درآمدی سرشار می رسند. شما هم از این فرصت بهره ببرید.

۳) بازی گردش پول با معاوضه تعویض اشیا و اقلامی که در اختیار دارد از دیگر پیشنهادات برای این بازی است. شی ای می دهید و شی ای دیگر را می گیرید. تفاوت قیمتی را هم میدهید یا می‌گیرید. چانه می‌زنید. مذاکره می کنید.

 ۴) بازی گردش پول با قرض الحسنه یکی دیگر از مواردی برای این بازی به شما پیشنهاد می دهم، قرض الحسنه دادن است. پولی که در اختیار دارید را تا زمانی که نیاز ندارید به شخصی که نیاز دارد، امانت می دهید. شاید در نگاه اول کار سود داری نباشد، اما در زندگی شما خیر و برکتی را به ارمغان می آورد که نمی توان تعریف کرد.

وحید میرزائى - مشاوره مالى و سرمایه گذارى و نویسنده کتاب هاى موفقیت هاى فردى و کسب وکار



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |