جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 115032 19:16 1399/07/19
الزام ترکیب تجربه و نوگرایی

الزام ترکیب تجربه و نوگرایی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
الزام ترکیب تجربه و نوگرایی

الزام ترکیب تجربه و نوگرایی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

عضو هیات مدیره خانه معدن ایران بر کاهش میانگین سنی هیات مدیره تشکل تاکید کرد

عضو هیات مدیره خانه معدن ایران در تشریح تغییرات موردنیاز در ساختار این تشکل گفت: کاهش میانگین سنی اعضای هیات مدیره خانه معدن ایران در کنار بقای حضور پیشکسوتان در هیات امنای این تشکل الزامی است، به عبارتی دیگر ترکیب توانمندی جوانان و تجربه پیشکوتان در پیشروی اهداف خانه معدن و افزایش قدرت و تاثیرگذاری آن مثمرثمر است.

بهرام شکوری عضو هیات مدیره خانه معدن ایران شرحی از جایگاه این تشکل ارائه داد و اظهار کرد: خانه معدن حدود 20 سال پیش به همت پیشکسوتان این بخش با رویکرد حمایت از فعالان عرصه معدن تشکیل شد و در این سال‌ها گام به گام پیش رفت تا اینکه امروز توانسته در شورای عالی معادن و دیگر جایگاه‌ها به نقش مشورت دهنده دست یابد و در بخش‌های مختلف حاکمیت جایگاه لازم را کشف کند.

وی افزود: با این حال تشکل‌های صنفی هرچه به پیش می‌روند، باید برای توفیق بیشتر به افکار، نظرات، ایده‌ها و کارشناسان به‌روز روی بیاورند تا بتوانند از انرژی نسل جوان‌تر برای پیشبرد وظایف تشکل بهره ببرند.

او اضافه کرد: با این حال این به معنی نفی حضور و نادیده گرفتن جایگاه پیشکسوتان نیست و حضور آنها در هیات امنای خانه معدن می تواند اسباب بهره‌گیری جوانان از تجربیات آنها را فراهم آورد.

شکوری ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از تشکل‌های معدنی فعال در حوزه‌های سنگ آهن، سنگ‌های تزیینی، سرب و روی و مس به دلیل تاثیرگذار بودن تصمیمات خانه معدن مایل به ورود به این تشکل هستند.

رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران همچنین گفت: خانه معدن، امروز در جایگاهی قرار گرفته که می‌تواند تبدیل به یک تشکل فراگیر مدنی شود و حکم کنفدراسیون را پیدا کند، کنفدراسیونی که نمایندگان همه تشکل‌های صنفی در آن عضو شوند و آنچه این نهاد می‌گوید مقصود همه فعالان بخش معدن کشور باشد.  چنین دستاوردی قدرت چانه‌زنی خانه معدن را بالا می‌برد و بر قدرت بخش خصوصی در سیاستگذاری‌های معدنی کشور می‌افزاید.

بهرام شکوری همچنین از تصمیم خود برای نامزدی دوباره در انتخابات آتی اعضای هیات مدیره خانه معدن خبر داد. این انتخابات هفته آینده برگزار می‌شود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |