جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 192192 10:11 1401/06/01
اقتصاد انگلیس با سریع ترین سرعت در حال سقوط است

اقتصاد انگلیس با سریع ترین سرعت در حال سقوط است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اقتصاد انگلیس با سریع ترین سرعت در حال سقوط است

اقتصاد انگلیس با سریع ترین سرعت در حال سقوط است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از فارس، بررسی کاهش تولید ناخالص داخلی بریتانیا در سال ۲۰۲۰ نشان داده که رقم واقعی ۱.۷ درصد کمتر برآورد شده است. در حالی که براورد اولیه ۹.۳ درصد اعلام شده اما رقم واقعی 11 درصد است.

طبق بیانیه دفتر آمار ملی انگلیس، بر اساس داده های مذکور، اقتصاد انگلیس در این دوره  با سریع‌ترین سرعت خود از سال 1709، زمانی که تولید، ۱۳.۴ درصد کاهش یافته بود،  سقوط کرد.

اداره آمار انگلیس روز دوشنبه اعلام کرد: رشد سالانه تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۲۰ با ۱.۷ درصد بیشتر به سمت پایین بازنگری شد تا انقباض به ۱۱ درصد برسد.
این اداره افزود:  بازنگری‌های سال 2020 به پایان رسیده است و اداره سرشماری اکنون داده‌های غنی‌تر از بررسی‌های سالانه ما و داده‌های اداری خاص دارد.

یخبندان بزرگ سال ۱۷۰۹ سردترین زمستان اروپا در ۵۰۰ سال گذشته بود که باعث توقف برداشت محصولات کشاورزی و افزایش شش برابری قیمت غلات و همچنین از بین رفتن ذخایر انبارهای بسیاری از کالاها در بریتانیا شد.

آماری که ۱۷ آگوست منتشر شد نشان داد، نرخ تورم انگلیس در ماه جولای به ۱۰.۱ درصد رسیده که بیشترین میزان از سال ۱۹۸۲ است. برخی از اقتصاددان‌ها پیش بینی کردند که این نرخ در سه ماه نخست سال آینده به علت افزایش هزینه‌های انرژی، مواد غذایی به ۱۵ درصد برسد.

طی هفته‌ های آینده پیش بینی می‌شود، افزایش قابل توجهی در قیمت انرژی در این کشور رقم بخورد، به طوری که قیمت برق برای افراد در یک سال، در ژانویه، بیش از سه برابر خواهد شد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |