چهارشنبه 05 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 11003 16:33 1393/12/17
افق تیره فلز زرد

افق تیره فلز زرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
افق تیره فلز زرد

افق تیره فلز زرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

جهان اقتصاد از مقاومت جدید قیمت طلا گزارش می دهد:

افق تیره فلز زرد

تازه ترین تحلیل تکنیکال اف ایکس امپایر نشان می دهد که سطح مقاومتی قیمت طلا در روزهای آینده 1180 دلار خواهد بود. پیش بینی اف ایکس امپایر از روند قیمت طلا در روزهای آینده به گزارش پایگاه اینترنتی اف ایکس امپایر، تحلیل تکنیکال حاکی است سطح مقاومتی قیمت طلا در روزهای آینده 1180 دلار خواهد بود و اگر این سطح شکسته شود قیمت طلا طی روزهای آینده با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد. بر اساس این گزارش قیمت جهانی طلا پس از انتشار گزارش وزارت کار آمریکا در خصوص کاهش نرخ بیکاری و افزایش چشمگیر فرصت های شغلی ایجاد شده در ماه فوریه، با افت زیادی روبرو شده و به کمتر از 1170 دلار رسیده است. این تحلیل نشان می دهد که سطح حمایتی قیمت طلا نیز در کوتاه مدت 1160 دلار خواهد بود و اگر این سطح شکسته شود احتمال افت بیشتر قیمت طلا تا 1140 دلار وجود خواهد داشت. به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی اگر قیمت طلا به کمتر از 1140 دلار برسد بهترین فرصت برای خرید خواهد بود.

از سویی دیگر، سقوط بهای طلا به زیر مرز 1200 دلار سبب شد تا گمانه زنی ها با توجه به فشار تقویت دلار و احیای اقتصاد آمریکا به سمت اونس 1142 دلاری بچرخد. اونس طلا با سقوط 45 دلاری که عمدتاً ناشی از آمار خوب اشتغال زایی آمریکا بود به ثبت کمترین قیمت ها در سه ماه گذشته پرداخت که با توجه به ادامه این روند در روزهای آینده و ایجاد فرصتهای مناسب برای سرمایه گذاری مرور یک هفته گذشته لازم به نظر می رسد. این گزارش حاکیست، دوشنبه ی گذشته در حالی برای بازار طلا آغاز شد که اونس در ابتدا بالاترین سطح در 2 هفته گذشته را تحت تأثیر کاهش نرخ بهره بانکی چین و افزایش تقاضا تجربه و تا سطح 1224 دلار رشد یافت، اما این رشد کوتاه مدت بود و اونس با تقویت دلار و رکورد زنی شاخص های سهام شاهد خروج سرمایه شد.

کند شدن رشد کشور چین سبب شد تا مقامات این کشور کاهش نرخ بهره بانکی را اعلام کنند. همچنین دولت چین روز یکشنبه از کوچک شدن بخش کارخانه ای اقتصاد این کشور در ماه فوریه خبر داد. البته روز دوشنبه شاخص مدیران خرید چین از سوی موسسه HSBC اعلام شد که بالاترین میزان از جولای 2014 میلادی بود. بازار طلای تهران در روز دوشنبه در واکنش به نوسان اونس جهانی و رشد نسبی دلار قدری ارزش فلزات طلایی را بالا برد تا ارزش هر مثقال طلای 17 عیار به 436 هزار و 800 تومان برسد و این در حالی است که ارزش این فلز زرد رنگ در روز شنبه افت 1500 تومانی را تجربه کرد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |