پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 176499 11:02 1401/01/27
افزایش 8 درصدی تولید برق حرارتی کشور

افزایش 8 درصدی تولید برق حرارتی کشور

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
افزایش 8 درصدی تولید برق حرارتی کشور

افزایش 8 درصدی تولید برق حرارتی کشور

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از مهر، امید عبدالملکی افزود: در سال گذشته درمجموع ۳۲۴ میلیارد کیلووات ساعت انرژی در نیروگاه‌های حرارتی کشور تولید شده است که از این میزان ۱۸۱ میلیارد کیلووات ساعت سهم واحدهای سیکل‌ترکیبی، ۸۴ میلیارد کیلووات ساعت سهم نیروگاه‌های بخار و ۵۹ میلیارد کیلووات ساعت سهم واحدهای گازی بوده است.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ با افزوده شدن بخش بخار نیروگاه‌های جهرم، هریس، ارومیه و چابهار شاهد رشد تولید نیروگاه‌های سیکل‌ترکیبی به عنوان واحدهای تولید کننده برق دوستدار محیط‌زیست هستیم.

سرپرست دفتر برنامه‌ریزی و بهره‌برداری تولید شرکت برق حرارتی خاطرنشان کرد: تبدیل نیروگاه‌های گازی به سیکل‌ترکیبی از کارآمدترین روش‌های بهبود راندمان شبکه سراسری برق کشور به شمار می‌آید که نه‌ تنها برای صنعت برق، بلکه برای محیط‌زیست و صرفه‌جویی در مصرف سوخت نیز بسیار مؤثر است و در سال‌های آینده شاهد تأثیر گسترده آن خواهیم بود.

عبدالملکی ادامه داد: با قرار دادن یک توربین بخار ۱۶۰ مگاواتی در امتداد دو توربین گازی ۱۵۹ مگاواتی و تشکیل یک بلوک کامل سیکل‌ترکیبی، بدون نیاز به مصرف سوخت اضافی و از محل حرارت بازیافت شده در سیکل اول تولید برق، راندمان نیروگاه از حدود ۳۴ درصد به نزدیک ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت.

وی گفت: درمجموع در سال گذشته ۳۵۹ میلیارد کیلووات ساعت انرژی در تمامی نیروگاه‌های کشور (حرارتی، برقابی، اتمی و تجدیدپذیر) تولید شده است که سهم نیروگاه‌های حرارتی (بخاری، گازی، سیکل‌ترکیبی) از این رقم بیش از ۳۲۴ میلیارد کیلووات ساعت بوده است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |