جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 12323 14:26 1394/02/12
افزایش 75 هزار تنی برداشت گندم

افزایش 75 هزار تنی برداشت گندم

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
افزایش 75 هزار تنی برداشت گندم

افزایش 75 هزار تنی برداشت گندم

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی گفت: خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش 75 هزار تنی را نشان می‌دهد.

علی قنبری، معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: از ابتدای فصل برداشت گندم در 15 فروردین سال جاری تاکنون بیش از 400 هزار تن گندم از کشاورزان هشت استان کشور خریداری شده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته در همین مقطع زمانی 325 هزار تن گندم به قیمت تضمینی از کشاورزان خریداری شده بود، افزود: مقدار خرید سال جاری 75 هزار تن نسبت به سال قبل رشد یافته است.

قنبری با رد این مطلب که افزایش میزان خرید سال جاری به دلیل برداشت زودهنگام گندم در برخی استان‌هاست، تشریح کرد: در سال گذشته تا این تاریخ 9 استان کشور وارد عملیات خرید تضمینی شده بودند؛ این در حالی است که در سال جاری تاکنون هشت استان خرید را انجام می‌دهند.

طبق اعلام شرکت بازرگانی دولتی ایران، مدیرعامل این شرکت مهم‌ترین عوامل رشد میزان خرید گندم در سال جاری را تعیین قیمت مناسب خرید تضمینی و اعلام به موقع آن که منجر به تشویق کشاورزان به افزایش سطح زیرکشت گندم در کشور شده عنوان کرد و حمایت‌ها و اقدامات اساسی دولت و وزارت جهاد کشاورزی در زمینه به‌زراعی و بهره‌وری بیشتر در بخش کاشت و تولید گندم را از دیگر دلایلی افزایش تولید برشمرد.

قنبری افزایش تعداد مراکز خرید از 100مرکز در سال گذشته به 178 مرکز در سال جاری را که موجب رفاه حال کشاورزان در جریان تحویل گندم‌هایشان شده است، از دیگر عوامل موثر در ترغیب و تشویق گندمکاران به تحویل گندم تولیدی به مراکز خرید دولتی عنوان کرد.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با اشاره به اینکه حداقل 9500 میلیارد تومان اعتبار جهت خرید تضمینی گندم لازم است و مبلغ 5000 میلیارد تومان اعتبارات پیش‌بینی شده در بودجه سال جاری است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |