پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 115336 13:21 1399/07/21
افزایش 4 درصدی تولید کنسانتره آهن در کشور

افزایش 4 درصدی تولید کنسانتره آهن در کشور

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
افزایش 4 درصدی تولید کنسانتره آهن در کشور

افزایش 4 درصدی تولید کنسانتره آهن در کشور

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایسنا، براساس آمار منتشر شده از سوی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، ۹ شرکت بزرگ تولیدکننده کنسانتره سنگ‌آهن از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور، ۲۴ میلیون و ۶۲۱ هزار و ۶۹۰ تن تولید کردند که نسبت به نیمه نخست سال جاری رشد چهار درصدی را نشان می‌دهد؛ چراکه در مدت مشابه سال گذشته، ۲۳ میلیون و ۷۴۴ هزار و ۱۰۲ تن سنگ‌آهن تولید شده بود.

از این میزان، شرکت‌های بزرگ تولیدکننده کنسانتره سنگ‌آهن کشور به ترتیب شامل گل گهر هشت میلیون و ۱۱۲ هزار و ۹۷۷ تن، چادرملو پنج میلیون و ۵۴۱ هزار و ۱۶۹ تن، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه سه میلیون و ۳۷۴ هزار و ۷۹۶ تن، گهرزمین دو میلیون و ۲۰۹ هزار و ۳۲۸ تن، مرکزی دو میلیون و ۶۷ هزار و ۱۲۲ تن، توسعه فراگیر سناباد یک میلیون و ۲۶۰ هزار و ۴۲۳ تن، اپال پارسیان سنگان یک میلیون و ۱۳۱ هزار و ۲۸۴ تن، صبانور ۷۱۰ هزار و ۹۲۱ تن و جلال آباد ۲۱۳ هزار و ۶۷۰ تن کنسانتره تولید کردند.

همچنین این شرکت‌ها در شش ماهه ابتدایی امسال، ۶۴۰ هزار و ۹۲۸ تن سنگ‌آهن دانه‌بندی تولید کرده‌اند که نسبت به یک میلیون و ۲۵۶ هزار و ۹۱۷ تن تولید شده در مدت مشابه سال گذشته، حاکی از کاهش ۴۹ درصدی است. افزایش ۶ درصدی تولید کنسانتره در شهریور آمار نشان می‌دهد که میزان تولیدکنسانتره در شهریورماه امسال، چهار میلیون و ۲۴۸ هزار و ۳۷۲ تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که چهار میلیون و ۱۴ هزار و ۶۲۹ تن بوده است، شش درصد افزایش یافته است. طی شش ماهه ابتدایی امسال، شرکت‌های بزرگ هشت میلیون و ۸۹۹ هزار و ۹۸۳ تن کنسانتره به شرکت‌ها ارسال کرده‌اند که در مقایسه با شش ماهه ابتدایی سال ۱۳۹۸ (۱۰ میلیون و ۶۰ هزار و ۵۸۰ تن)، ۱۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

همچنین میزان ارسال کنسانتره در شهریور ماه نیز یک میلیون و ۵۴۲ هزار و ۴۱۹ تن بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، پنج درصد کاهش یافته است. در نیمه نخست سال ۱۳۹۸، یک میلیون و ۶۲۲ هزار و ۹۸۲ تن کنسانتره از سوی شرکت‌های بزرگ تولیدکننده ارسال شده است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |