چهارشنبه 05 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 4470 13:13 1393/05/22
افزایش ۳۸درصدی مانده سپرده‌های جاری در سال ۹۱

افزایش ۳۸درصدی مانده سپرده‌های جاری در سال ۹۱

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
افزایش ۳۸درصدی مانده سپرده‌های جاری در سال ۹۱

افزایش ۳۸درصدی مانده سپرده‌های جاری در سال ۹۱

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه بازارپول :در گزارش وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام شد، مانده سپرده‌های جاری شبکه بانکی در سال ۹۱با افزایش ۳۸درصدی به ۶۲ هزار و ۳۴۵میلیارد تومان رسید

به گزارش نماگرهای مالی اقتصادی استانهای کشور وزارت امور اقتصادی و دارایی، مانده سپرده‌های جاری در سال ۱۳۹۱ به میزان ۶۲۳۴۵۳ میلیارد ریال بوده که در مقایسه با عملکرد سال قبل از رشد ۳۸ درصدی برخوردار می‌‌باشد. طی این دوره میانگین مانده کل سپرده‌های جاری در ۳۱ استان کشور بالغ بر ۱۹۹۴۱ میلیارد ریال بوده است که تنها ۶ استان بالاتر از سطح میانگین قرار دارند. بیشترین مانده کل سپرده‌های جاری مربوط به استان تهران با رقم ۲۶۵۴۸۵ میلیارد ریال (معادل ۴۲٫۶ درصد از مانده کل سپرده‌های جاری کشور) بوده و پس از آن استان‌های خوزستان و اصفهان به ترتیب با سهمی معادل ۶٫۸ درصد و ۶٫۱ درصد از مانده کل سپرده‌های جاری کشور، بالاترین رتبه‌ها را به خود اختصاص داده‌اند. در مقابل، مانده کل سپرده‌های جاری در استان کهکیلویه و بویر‌احمد با رقم ۲۳۱۶ میلیارد ریال معادل ۰٫۳۷ درصد از مانده کل سپرده‌های جاری کشور، کمترین میزان بوده است. پس از آن نیز استان‌های ایلام و خراسان شمالی به ترتیب سهمی معادل ۰٫۳۸ درصد و ۰٫۵ درصد از مانده کل سپرده‌های جاری را در اختیار داشته‌اند.
در مقایسه با عملکرد سال قبل، استان خوزستان با ۵۸٫۶ درصد افزایش، بیشترین میزان نرخ رشد در مانده سپرده‌های جاری را دارا بوده، در حالی که استان کهکیلویه و بویر‌احمد با ۲٫۸ درصد کاهش، کمترین میزان نرخ رشد را داشته است. همچنین در خصوص نرخ رشد سهم مانده سپرده‌های جاری استان‌ها، استان خوزستان با نرخی معادل ۱۵ درصد بیشترین و استان کهکیلویه و بویر‌احمد با نرخی معادل منفی ۲۹٫۶ درصد، کمترین میزان نرخ رشد سهم را به خود اختصاص داده‌اند.
مانده سایر سپرده‌های دیداری
مانده سایر سپرده‌های دیداری در سال ۱۳۹۱، به میزان ۲۶۴۵۳ میلیارد ریال بوده است که در مقایسه با عملکرد سال قبل از رشد ۲۶٫۷ درصدی برخوردار بوده است. طی این دوره میانگین مانده سایر سپرده‌های دیداری در ۳۱ استان کشور بالغ بر ۸۴۴۷ میلیارد ریال بوده که تنها ۳ استان بالاتر از سطح میانگین قرار دارند. بیشترین مانده کل سایر سپرده‌های دیداری در سال ۱۳۹۱ مربوط به استان تهران با رقم ۱۷۱۱۸۶ میلیارد ریال (معادل ۶۵٫۷ درصد از مانده‌ کل سایر سپرده‌های دیداری کشور) بوده است. پس از آن، استان‌های اصفهان و خراسان رضوی به ترتیب با در اختیار داشتن ۵ درصد و ۳٫۶ درصد از مانده کل سایر سپرده‌های دیداری کشور بالاترین رتبه‌ها را به خود اختصاص داده‌اند. در مقابل، مانده سایر سپرده‌های دیداری در استان خراسان شمالی با رقم ۴۷۴ میلیارد ریال (معادل ۰٫۱۸ درصد از مانده کل سایر سپرده‌های دیداری کشور) کمترین میزان بوده است و پس از آن دو استان کهکیلویه و بویر‌احمد و ایلام به ترتیب با سهمی معادل ۰٫۲۳ درصد و ۰٫۲۴ درصد از مانده کل سایر سپرده‌های دیداری کشور را در اختیار داشته‌اند.
در مقایسه با عملکرد سال قبل، استان خراسان جنوبی با ۱۴۱٫۲ درصد افزایش، بیشترین میزان نرخ رشد در مانده سایر سپرده‌های دیداری را دارا بوده، در حالی که استان کهکیلویه و بویر‌احمد با ۲۲ درصد کاهش، کمترین میزان نرخ رشد را داشته است. همچنین در خصوص نرخ رشد سهم مانده سایر سپرده‌های دیداری استان‌ها، استان خراسان جنوبی با نرخی معادل ۹۰٫۴ درصد بیشترین و استان کهکیلویه و بویر‌احمد با نرخی معادل منفی ۳۸٫۴ درصد، کمترین میزان نرخ رشد سهم را به خود اختصاص داده‌اند.
مانده کل سپرده‌های سرمایه‌گذاری مدت‌دار در سال ۱۳۹۱ به میزان ۲۱۰۱۳۰۲ میلیارد ریال بوده است که در مقایسه با عملکرد سال قبل ۳۹٫۹ درصد افزایش یافته است. تفکیک مانده سپرده‌های سرمایه‌گذاری مدت‌دار مبین آن است که مانده سپرده‌های سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت رقم ۹۵۸۴۲۸ میلیارد ریال (معادل ۴۵٫۶ درصد از سپرده‌های سرمایه‌گذاری مدت‌دار) و مانده سپرده های سرمایه‌گذاری بلند‌مدت رقم ۱۱۴۲۸۷۴ میلیارد ریال (معادل ۵۴٫۴ درصد از سپرده‌های سرمایه‌گذاری مدت‌دار) می‌باشد.
طی این دوره میانگین مانده کل سپرده‌های سرمایه‌گذاری مدت‌دار در ۳۱ استان کشور بالغ بر ۶۶۸۳۴ میلیارد ریال بوده است که تنها ۷ استان بالاتر از سطح میانگین قرار دارند. بیشترین مانده کل سپرده‌های سرمایه‌گذاری مدت‌دار در سال ۱۳۹۱ مربوط به استان تهران با رقم ۸۷۲۷۸۸ میلیارد ریال (معادل ۴۱٫۵ درصد از مانده کل سپرده‌های سرمایه‌گذاری مدت‌دار کشور) بوده است. پس از آن، دو استان اصفهان و فارس به ترتیب با در اختیار داشتن ۹٫۲ درصد و ۵٫۹ درصد از مانده سپرده‌های سرمایه‌گذاری مدت‌دار کشور بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند. در مقابل، مانده سپرده‌های سرمایه‌گذاری مدت‌دار در استان کهکیلویه و بویر‌احمد با رقم ۴۹۴۳ میلیارد ریال معادل ۰٫۲ درصد از مانده سپرده‌های سرمایه‌گذاری مدت‌دار کشور کمترین میزان بوده است. پس از آن نیز دو استان ایلام با سهمی معادل ۰٫۳ درصد و خراسان شمالی ۰٫۴ درصد از مانده سپرده‌های سرمایه‌گذاری مدت‌دار کشور کمترین میزان سهم را در اختیار داشته‌اند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |