پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 136605 09:53 1399/12/20
افزایش 34 درصدی تولید فرش دستباف در 10 ماه امسال

افزایش 34 درصدی تولید فرش دستباف در 10 ماه امسال

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
افزایش 34 درصدی تولید فرش دستباف در 10 ماه امسال

افزایش 34 درصدی تولید فرش دستباف در 10 ماه امسال

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از تسنیم، فرح ناز رافع با بیان این مطلب، افزود: به دنبال تحریک تقاضا برای فروش هرچه بهتر فرش ‌دستباف هستیم و در همین راستا فروش اقساطی را در برنامه داریم که بانک مرکزی 2 بانک و چند صندوق را در این زمینه معرفی کرده است و در همین راستا تفاهم نامه همکاری با صندوق کارآفرینی امید منعقد خواهد شد.

افزایش 16.4 درصدی وزن صادرات فرش دستباف در 9 ماه امسال
وی در ادامه از افزایش 16.4 درصدی وزن صادرات فرش دستباف در 9 ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد و افزود: در 9 ماهه امسال بیش از 2 هزار و 764 تن فرش دستباف ایران به کشورهای هدف صادر شده است که این رقم در مدت مشابه پارسال بیش از 2 هزار و 366 تن بوده است.

فعالیت بیش از دو میلیون نفر در هنر صنعت فرش دستباف
رئیس مرکز ملی فرش ایران با بیان اینکه بیش از 2 میلیون نفر در حوزه فرش دستباف مشغول به کار هستند، گفت: 60 درصد از این شاغلین، قالیبافان مستمر، 31 درصد قالیبافان فصلی و 9 درصد در زمینه مشاغل جانبی فرش دستباف مشغول به کار هستند.

درخواست تخصیص 1500 میلیارد تومان برای بیمه 333 هزار نفر قالیباف در سال 1400
رافع با اعلام اینکه امسال 261 هزار و 64 نفر قالیباف بیمه تامین اجتماعی شده است، تصریح کرد: درخواست برای 20 درصد افزایش بیمه شدگان در سال 1400 به تعداد 313 هزار نفر با تخصیص مبلغ تقریباً یک هزار و 500 میلیارد تومان انجام شده است.

وی همچنین بیان کرد: برای اولین بار در دولت تدبیر و امید، بیمه درمان تکمیلی برای قالیبافان ارائه شده است که در یک هفته 23 هزار نفر برای دریافت این بیمه ثبت نام کرده اند.

افزایش 34 درصدی تولید فرش دستباف در 10 ماه امسال
رئیس مرکز ملی فرش ایران همچنین با اشاره به آمار تولید فرش دستباف در 10 ماه امسال از رشد 34 درصدی در این حوزه خبر داد و افزود: در 10 امسال یک میلیون و 869 هزار و 403 متر مربع فرش دستباف تولید شد که این رقم در سال 1398 یک میلیون و 231 هزار و 321 مترمربع بوده است.

رافع همچنین در خصوص میزان تولید فرش دستباف بر اساس نوع تولید بیان کرد: 42 درصد از فرش تولیدی تا پایان دی ماه امسال فرش تجاری، 19 درصد درشت باف، 16 درصد ظریف و کرک، 9 درصد تابلو فرش، 8 درصد گبه و 6 درصد تمام ابریشم بوده است.

وی در ادامه به تشکیل ستاد راهبری فرش دستباف در مرکز ملی فرش ایران اشاره کرد و گفت: در این ستاد 8 نفر از نمایندگان بخش خصوصی، اتحادیه‌های مختلف صادر‌کنندگان، تولیدکنندگان و فروشندگان فرش دستباف حضور دارند.

رئیس مرکز ملی فرش ایران در ادامه سخنان خود توسعه بازار، ترویج و ارتقاء کیفیت فرش دستباف را از اولویت‌های وزارت صمت عنوان کرد و افزود: پنج پروژه ذیل این اولویت تعریف شده است که در این راستا ایجاد خانه‌های فرش در کشورهای هدف صادراتی را دنبال می کنیم. رافع در این خصوص اضافه کرد: خانه های فرش متکی به بخش خصوصی خواهند بود و در قانون ششم توسعه نیز راه اندازی این خانه‌ها ابلاغ شده است که شیوه نامه‌های آن تدوین و مورد تایید سازمان توسعه تجارت ایران نیز قرار گرفته است.

تخصیص بودجه 1000 میلیارد تومانی از سوی وزارت صمت برای توسعه قالیبافی
وی همچنین به تخصیص یک هزار میلیارد تومان اعتبار به صورت تسهیلات ارزان قیمت برای ایجاد مجتمع های قالیبافی و کارگاه‌های متمرکز و غیر متمرکز از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اشاره کرد و افزود: برش استانی سهمیه بندی این اعتبارات انجام شده است و هر استان با توجه به سرانه قالیبافان و درصد بافندگانش از کل کشور این بودجه را دریافت می کند. رئیس مرکز ملی فرش ایران همچنین از اختصاص یک هزار میلیارد تومان دیگر از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به توسعه هنر صنعت خبر داد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |