جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 127674 16:05 1399/10/14
افزایش 2 برابری سرمایه گذاری خارجی در بخش صنعت

افزایش 2 برابری سرمایه گذاری خارجی در بخش صنعت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
افزایش 2 برابری سرمایه گذاری خارجی در بخش صنعت

افزایش 2 برابری سرمایه گذاری خارجی در بخش صنعت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایسنا، ‌ جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد که در ۹ ماهه سال جاری ۱۲۹ مورد سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۴.۳ میلیارد دلار در کل کشور تصویب شده که ۱۰۴ مورد از آن‌ها، معادل ۲۵ درصد از کل سرمایه گذاری خارجی، با حجم سرمایه گذاری ۱.۴ میلیارد دلار در بخش صنعت، معدن و تجارت بوده است.

همچنین از این تعداد در بخش‌های صنعت، معدن و تجارت، ۴۸ مورد در حال بهره برداری و مابقی در حال طی مراحل اجرایی است. همچنین بر اساس این آمار سرمایه گذاری خارجی مصوب در بخش صنعت، معدن و تجارت در مدت یاد شده نسبت به ۹ ماهه اول سال قبل از لحاظ تعداد ۴۸ درصد و از نظر ارزش ۱۲۸ درصد رشد داشته و به لحاظ حجم سرمایه گذاری، سهم بخش صنعت ۸۷.۵، معدن ۵.۷ و تجارت ۹.۳ درصد بوده است.

در این میان از بین ۱۰۴ مورد سرمایه گذاری خارجی در این بخش، ۴۲ شرکت با ۱۰۰ درصد سهامدار خارجی، ۵۱ شرکت بصورت مشارکتی با شرکای داخل (J.V) و ۱۱ مورد به صورت مشارکت مدنی، بیع متقابل و BOT اجرا می‌شود.

مهم‌ترین گروه‌های کالایی سرمایه‌پذیر
بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی وزارت صمت بیشترین حجم سرمایه‌گذاری خارجی در دوره مورد بررسی نیز در گروه‌های ساخت مواد و محصولات شیمیایی با ۵۰۱ میلیون دلار، ساخت رادیو، تلویزیون و وسایل ارتباطی با ۱۲۱ میلیون دلار، ساخت ماشین آلات و تجهیزات با ۱۰۷ میلیون دلار و انتشار و چاپ و تکثیر با ۴۹ میلیون دلار بوده است. چهار کشور اول از لحاظ ارزش سرمایه‌گذاری خارجی مصوب نیز کشورهای آلمان با ۴۵۶، چین با ۴۳۳، ترکیه ۱۳۵ و انگلستان با ۸۶.۵ میلیون دلار هستند.

خوزستان و سیستان و بلوچستان از تهران جلو زدند
در این میان استان‌های خوزستان ۳۷، سیستان و بلوچستان ۳۱، تهران ۱۴، کرمانشاه ۱۱ و قزوین ۷ درصد از حجم سرمایه گذاری خارجی مصوب در بخش صعت، معدن و تجارت را جذب کرده اند. سرمایه‌گذاری خارجی مصوب شامل کلیه درخواست‌ها اعم از سرمایه‌گذاری جهت ایجاد طرح‌های جدید، خرید سهام شرکت‌های موجود و همچنین سرمایه‌گذاری‌های خارجی در قالب ترتیبات قراردادی است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |