جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 127294 14:12 1399/10/11
افزایش ۹۰۰ مگاولت آمپری ظرفیت تامین برق با اولویت صنایع

افزایش ۹۰۰ مگاولت آمپری ظرفیت تامین برق با اولویت صنایع

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
افزایش ۹۰۰ مگاولت آمپری ظرفیت تامین برق با اولویت صنایع

افزایش ۹۰۰ مگاولت آمپری ظرفیت تامین برق با اولویت صنایع

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به‌گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایسنا، همایون حائری امروز در مراسم افتتاح طرح‌های صنعت آب و برق در ۴ استان آذربایجان غربی، اردبیل، مازندران و اصفهان در قالب هفته سی و چهارم پویش #هرهفتهالفبایران که با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهوری و وزیر نیرو برگزار شد، افزود: طرح‌های امروز شامل هشت پست و خطوط مربوطه فشار قوی برق و یک نیروگاه مقیاس کوچک در استان اصفهان، دو پست فوق توزیع برق در استان اردبیل و برق‌رسانی به ۱۳ روستا در استان‌های اردبیل و آذربایجان غربی است که برای این طرح‌ها جمعا ۸۳۹ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

وی گفت: پست ۴۰۰ به ۶۳ کیلوولت هسنیجه در شهرک صنعتی بزرگ اصفهان که با استفاده از اعتبارات بانک توسعه اسلامی احداث شده، افزایش ظرفیتی به میزان ۴۰۰ مگاوات آمپر را برای تامین نیاز مصارف صنایع موجود در شهرک‌های صنعتی ایجاد می‌کند.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی افزود: همچنین پست ۲۳۰ به ۶۳ کیلو ولت لنجان و پست‌های سیار ۶۳ کیلوولت گز و شهرک بزرگ اصفهان، مجموعا به میزان ۷۶۵ مگاوات آمپر شرایط بسیار مناسبی را برای تامین برق مناطق صنعتی، خانگی و کشاورزی و تجاری شهرهای استان اصفهان فراهم کرده است.

حائری اظهار کرد: نیروگاه مقیاس کوچک ۱۰ مگاواتی سبز سپاهان نیز با هدف تامین بخشی از برق مشترکان شهرک صنعتی امیرکبیر اصفهان توسط بخش خصوصی احداث شده است.

وی گفت: در استان اردبیل نیز دو پروژه بزرگ برقی امروز افتتاح خواهد شد؛ این دو پروژه مربوط به افزایش ظرفیت ترانسفورماتورهای پست ۶۳ کیلوولت بیله سوار به میزان ۱۵ مگاولت آمپر و پست ۲۳۰ کیلوولت نمین به میزان ۱۲۰ مگاولت آمپر است.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی افزود: پست نمین، نقش کلیدی در تامین مصارف شهرک صنعتی بزرگ اردبیل ۲، شهرک صنعتی آرتا و فاز نخست منطقه ویژه اقتصادی نمین دارد. وی گفت: همچنین برق‌رسانی به ۱۳ روستا با جمعیت زیر پوشش ۱۴۳ خانوار در استان‌های اردبیل و آذربایجان غربی افتتاح خواهد شد که بیشتر این روستاها زیر ۱۰ خانوار جمعیت دارند.

افزایش ۲ درصدی بهره‌مندی مردم استان مازندران از آب شرب نسبت به متوسط کشوری‌
همچنین در این مراسم حمیدرضا جانباز مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه امروز جمعیت بهره‌مند از آب شرب در استان مازندران دو درصد از متوسط کشوری بیشتر است، از بهره‌مندی ۴۰ درصد از جمعیت روستایی این استان از آب شرب پایدار خبر داد.

وی اظهار کرد: در ادامه بهره‌برداری منظم و هفتگی طرح‌های آب و فاضلاب به خصوص طرح‌های آبرسانی به روستاها در قالب پویش #هرهفتهالفبایران، امروز در سالگرد تاسیس شرکت‌های آب و فاضلاب برای افتتاح طرح‌های‌ مهم در خدمت مردم استان مازندران هستیم.

اردکانیان با اشاره به سخنان وزیر نیرو در خصوص عملکرد طرح‌های آبرسانی روستایی در سطح کشور و همچنین در استان مازندران که دولت تدبیر و امید و وزارت نیرو اقدامات قابل توجهی را انجام داده است، خاطرنشان کرد: به طور مثال در بخش آبرسانی روستایی تا قبل از سال ۱۳۹۲ متوسط جمعیت بهره‌مندی‌ از آب شرب در استان مازندران حدود ۹ درصد از متوسط جمعیت کشور کمتر بود، اما امروز با افتخار در جمع مردم این استان اعلام می‌کنیم که با اجرای طرح‌های آبرسانی به روستاها این متوسط دو درصد از متوسط کشوری بیشتر شده است.

وی افزود: در طول دولت یازدهم و دوازدهم در استان مازندران ۲۷۲ پروژه آبرسانی روستایی در سطح ۷۰۹ روستا به سرانجام رسیده و حدود ۵۳۰ هزار نفر از جمعیت روستایی را از آب شرب پایدار بهره‌مند شده که به معنای برخورداری حدود ۴۰ درصد جمعیت روستایی این استان از نعمت آب هستند.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور یادآور شد: علاوه بر طرح‌های آبرسانی روستایی، طرح جامع تامین آب استان مازندران که در دولت یازدهم تصویب شد، از غرب استان تا شرق را پوشش داده و ان‌شاءالله تا قبل از پایان دولت، بزرگترین پروژه آبرسانی که جمعیتی بالغ بر ۷۰۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد، در یک مراسم بزرگ به بهره‌برداری خواهیم رساند.

وی با اشاره به طرح‌های افتتاح شده امروز خاطرنشان کرد: امروز ۵۷ روستا در سطح استان مازندران با جمعیتی حدود ۳۳ هزار نفر از آب سالم و پایدار بهره‌مند شدند. این طرح آبرسانی با ۳۰۰ کیلومتر لوله‌گذاری، ظرفیت ۱۳۰ لیتر بر ثانیه، احداث ایستگاه‌های پمپاژ و با اعتباری بالغ بر ۶۰۱ میلیارد ریال امروز به بهره‌برداری رسید.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |