جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 193465 08:54 1401/06/09
افزایش ۶.۱ درصدی سهم بخش کشاورزی در سرمایه‌گذاری در دولت سیزدهم

افزایش ۶.۱ درصدی سهم بخش کشاورزی در سرمایه‌گذاری در دولت سیزدهم

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
افزایش ۶.۱ درصدی سهم بخش کشاورزی در سرمایه‌گذاری در دولت سیزدهم

افزایش ۶.۱ درصدی سهم بخش کشاورزی در سرمایه‌گذاری در دولت سیزدهم

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، محمد قربانی در آیین افتتاح و بهره‌برداری همزمان از ۲ هزار پروژه وزارت جهاد کشاورزی در سراسر کشور که با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی بعد از ظهر امروز در سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور برگزار شد، اظهار کرد: امروز افتتاح ۲ هزار پروژه با حجم کل سرمایه‌گذاری ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال (همت) را خواهیم داشت، این پروژه‌ها ۵۱ درصد آورده بخش خصوصی، ۲۵ درصد آورده بخش دولتی، ۲۱ درصد تسهیلات بانکی و ۳ درصد هم خودیاری است.

وی با بیان این که این پروژه‌ها ۱۲ هزار و ۸۰۰ شغل پایدار و تثبیت ۲۳ هزار شغل را در پی داشته است، افزود: رویکرد ما در ارائه تسهیلات عدالت‌محوری ر توزیع جغرافیایی، محرومیت‌زدایی، ارزش افزوده، تامین امنیت غذایی، اشتغالزایی و پتانسیل‌های منطقه‌ای بوده است.

قربانی با اشاره به وسعت و تعداد پروژه‌ها عنوان کرد: آب و خاک یک هزار و ۵۲ پروژه به میزان ۵۵ درصد از کل پروژه‌ها را به خود اختصاص می دهد، تولیدات دامی با ۲۲۵ پروژه و ۱۲ درصد از کل پروژه، باغبانی ۹ درصد از کل پروژه‌ها را به خود اختصاص می‌دهد. در واقع ۷۶ درصد از کل پروژه‌های ما در زیربخش آب و خاک، تولیدات دامی و باغبانی است و ۷۳ درصد از اعتبارات در حوزه صنایع تبدیلی، آب و خاک و دام هزینه شده است.

وی ادامه داد: ۲۵ درصد پروژه‌ها در استان سیستان و بلوچستان با ۱۸۲ پروژه و پس از آن خراسان جنوبی با ۷.۸ درصد و سمنان با ۷ درصد از کل پروژه‌ها و ۱۳۲ پروژه افتتاح خواهد شد. به لحاظ تخصیص اعتبار هم ۲۰ درصد از اعتبارات در استان خوزستان، پس از آن زنجان و اصفهان لحاظ شده است.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد: در حوزه آب و خاک ۱۰۵۲ پروژه با ۱.۳ همت، تولیدات دامی ۲۲۵ پروژه با ۱.۱ همت، باغبانی ۱۸۱ پروژه با ۷۹۰ میلیارد تومان، صنایع تبدیلی ۱۴۸ پروژه با ۱.۵ همت، زراعت ۱۱۵ پروژه با ۳۶۵ میلیارد تومان، سازمان حفظ نباتات ۲ پروژه با ۷۰۰ میلیارد تومان، شرکت شهرک‌های کشاورزی ۳ پروژه با ۷ میلیارد تومان، دامپزشکی یک پروژه با ۱۲۱ میلیارد تومان، شیلات ۲۶ پروژه ۸۴ میلیارد تومان، سازمان منابع طبیعی ۷۵ پروژه با ۱۴۴ میلیارد تومان، سازمان تات ۵ پروژه با ۲۲ میلیارد تومان، سازمان امور عشایر ۶۴ پروژه با ۴۰ میلیارد تومان و تعاون روستایی ۱۰ پروژه با ۱۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: در مجموع با افتتاح این پروژه‌ها شاهد رشد ارزش افزوده بخش کشاورزی در سال ۱۴۰۱ خواهیم بود.

قربانی افزود: سهم وزارت جهاد کشاورزی از سرمایه‌گذاری در دولت سیزدهم از ۳.۵ درصد به ۶.۱ درصد رسیده و ارزش افزوده کشاورزی هم از جی دی پی به ۶.۷ درصد ارتقا یافته است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |