پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 134182 11:45 1399/12/03
افزایش ۴۴ درصدی مدیران زن در وزارت جهاد کشاورزی طی ۳ سال اخیر

افزایش ۴۴ درصدی مدیران زن در وزارت جهاد کشاورزی طی ۳ سال اخیر

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
افزایش ۴۴ درصدی مدیران زن در وزارت جهاد کشاورزی طی ۳ سال اخیر

افزایش ۴۴ درصدی مدیران زن در وزارت جهاد کشاورزی طی ۳ سال اخیر

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد، مشاور وزیر و مدیرکل دفتر توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستائی و عشایری با اعلام این مطلب به خبرنگار ما گفت: تعداد مدیران زن مشتمل بر تمام سازمان ها، موسسات و شرکت های تابعه بدون احتساب پست کارشناس مسوول از ۱۳۹ نفر در سال ۹۶ به ۲۰۰ نفر در سال ۹۹ رسیده است.

فروغ السادات بنی هاشم افزود: در استان ها نیز تعداد مدیران زن از ۳۵۶ نفر در سال ۹۶ به ۷۲۰ نفر در سال جاری رسیده که افزایش ۱۰۲ درصدی را نشان می دهد.

وی انتصاب مدیران زن در این سال ها را در مجموع رضایت بخش توصیف کرد و اظهار داشت: اکثر انتصابات زنان در رده های مدیران میانی و پایه صورت گرفته و در ستاد وزارتخانه نیز تنها دو پست مدیریتی عالی به بانوان اختصاص یافته است.

بنی هاشم، گفت: بر اساس آخرین گزارش ها، از ۲۰۰ پست مدیریتی که در اختیار زنان قرار دارد، تنها ۴ درصد آن، پست مدیرکلی و بقیه مدیران میانی و پایه محسوب می شوند.

وی اضافه کرد: تنها بانویی که توانسته است به پست مدیر عالی دست یابد در سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بوده است.

مدیرکل دفتر توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستائی و عشایری وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: بیش از نیمی از مدیران زن دارای مدرک فوق لیسانس و دکتری هستند. وی افزود: بیش از ۸۰ درصد زنان شاغل در وزارت جهاد کشاورزی دارای مدرک لیسانس و بالاتر هستند و در زیر بخش های تخصصی کشاورزی به کار اشتغال دارند.

بنی هاشم با اشاره به قانون برنامه ششم توسعه گفت: از نظر تحقق اهداف ماده ۱۰۱ قانون برنامه ششم توسعه و مصوبه شورای عالی اداری در مورد احراز پست های مدیریتی توسط زنان، در ستاد وزارت جهاد کشاورزی ۱۶ درصد پست های مدیریتی در اختیار زنان قرار دارد.

وی ادامه داد: نسبت پست های مدیریتی زنان در استان ها تنها ۸ درصد است. مشاور وزیر جهاد کشاورزی در امور زنان اذعان داشت: وزارت جهاد کشاورزی امور مربوط به بانوان شاغل را از طریق کمیسیون امور بانوان وزلرتخانه که نماینده تمام معاونت ها، سازمان ها، موسسات و شرکت ها تابعه در آن حضور دارند، دنبال می کند.

وی افزود: کمیسیون امور بانوان بر اساس سیاست های حوزه بانوان و خانواده که از معاونت امور زنان و خانواده ابلاغ می شود، دو هدف تحقق ماده ۱۰۱ قانون برنامه ششم توسعه در زمینه احراز پست های مدیریتی توسط زنان و برنامه ریزی برای ارتقای مهارت های فردی، اجتماعی و مدیریتی زنان را به طور مشخص دنبال می کند.

بنی هاشم گفت: این کمیسیون برای تحقق این اهداف، دوره های آموزشی برگزار می کند و در عین حال رایزنی، شناسایی و معرفی بانوان صاحب صلاحیت برای احراز پست های مدیریتی را به صورت مستمر انجام می دهد. وی، آشنایی با قوانین و مقررات مربوط به حوزه زنان و خانواده را یکی دیگر از برنامه های کمیسیون امور بانوان وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |