جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 131532 10:57 1399/11/13
افزایش ۳۲ درصدی گوشت گوسفند در بازار

افزایش ۳۲ درصدی گوشت گوسفند در بازار

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
افزایش ۳۲ درصدی گوشت گوسفند در بازار

افزایش ۳۲ درصدی گوشت گوسفند در بازار

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایسنا، قیمت گوشت طی مدت اخیر تا حدودی افزایش یافت؛ به طوری که گوشت گوسفندی تا ۱۵۰ هزار تومان و گوشت گوساله تا ۱۴۲ هزار تومان هم در بازار قیمت خورده است.

افزایش ۳۲ درصدی گوشت گوسفند
این در حالی است که بررسی گزارش مرکز آمار در رابطه با قیمت گوشت نشان می‌دهد که در دی‌ماه سال جاری هر کیلو گوشت گوسفندی به طور متوسط تا ۱۱۸ هزار و ۹۰۰ تومان فروش رفته و حتی در مواردی ۱۳۰ هزار تومان قیمت خورده است.

این در حالی است که در آذرماه هر کیلو گوشت گوسفندی به طور متوسط حدود ۱۱۹ هزار و ۸۰۰ تومان و در دی‌ ماه سال گذشته حدود ۸۹ هزار و ۶۰۰ تومان فروخته شده است. براین اساس گوشت گوسفندی نسبت به آذرماه ۰.۸ درصد کاهش داشته ولی نسبت به پارسال ۳۲.۶ درصد گران‌تر شده است.

گوشت گاو و گوساله با اندکی کاهش و گرانی ۳۵ درصدی
در مورد گوشت گاو و گوساله نیز دی‌ماه پارسال هر کیلو به طور متوسط ۷۹ هزار و ۵۰۰ تومان فروش رفته اما در آذرماه سال جاری به ۱۰۸ هزار تومان و در دی‌ماه ۱۰۷ هزار تومان به طور متوسط قیمت خورده است.

گوشت گاو و گوساله تا ۱۱۸ هزار تومان نیز در دی‌ماه امسال فروخته شده بود، بر این اساس این گوشت نسبت به آذرماه ۰.۵ درصد کاهش قیمت داشته اما نسبت به پارسال ۳۵.۳ درصد گران شده است.

وضعیت واردات گوشت
اما بررسی وضعیت واردات گوشت نشان دهنده کاهش قابل توجه در ۹ ماهه اول سال جاری است که البته بخشی از آن به دلیل تامین نیاز گوشت در داخل کشور برمی‌گردد. در ۹ ماهه اول سال جاری ۴۳۴۰ تن گوشت قرمز به ارزش ۲۸.۶ میلیون دلار وارد شده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۲۲.۹ هزار تن به ارزش ۱۴۸ میلیون دلار بوده است.

همچنین در دوره مورد بررسی ۲۴.۹ هزار تن گوشت سرد به ارزش ۱۰۴.۷ میلیون دلار وارد شده که در سال گذشته این ارقام ۱۱۳.۶ هزار تن معادل ۴۶۴.۶ میلیون دلار گزارش شده بود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |