پنج شنبه 30 فروردین، 1403

کدخبر: 141926 16:12 1400/02/28
افزایش یک میلیون بشکه ای صادرات اوپک در ماه مه

افزایش یک میلیون بشکه ای صادرات اوپک در ماه مه

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
افزایش یک میلیون بشکه ای صادرات اوپک در ماه مه

افزایش یک میلیون بشکه ای صادرات اوپک در ماه مه

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از مهر، مؤسسه ردیابی کشتی پترولجستیک اعلام کرد که صادرات نفت سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) از ابتدای ماه مه تاکنون در حالی یک میلیون بشکه در روز افزایش یافته که ائتلاف این سازمان و متحدانش (اوپک پلاس) کاهش عرضه خود را ۳۵۰ هزار بشکه در روز تسهیل کرده است.

در نشست وزیران اوپک پلاس که ابتدای ماه آوریل برگزار شد، اعضای این ائتلاف موافقت کردند تولید خود را در ماه‌های مه تا ژوئیه به‌صورت تدریجی و به مقدار یک میلیون بشکه در روز افزایش دهند.

قرار است تولید اوپک پلاس در هر دو ماه مه و ژوئن به مقدار ۳۵۰ هزار بشکه در روز و در ماه ژوئیه بیش از ۴۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یابد.

افزون بر این، عربستان کاهش عرضه داوطلبانه روزانه یک میلیون بشکه‌ای خود را نیز در چند ماه آینده به‌صورت تدریجی تسهیل می‌کند.

تولید نفت عربستان در هر یک از ماه‌های مه و ژوئن ۲۵۰ هزار بشکه در روز افزایش می‌یابد.

در مجموع انتظار می‌رود تولید نفت اوپک پلاس تا پایان ماه ژوئیه امسال ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یابد.

تصمیم ابتدای ماه آوریل اوپک پلاس بیانگر اعتماد سران اوپک پلاس به توانایی بازار برای جذب بیشتر نفت با شتاب برنامه‌های واکسیناسیون و افزایش سفر است.

ائتلاف اوپک پلاس و تمام تحلیلگران انتظار دارند تقاضای جهانی نفت در نیمه دوم ۲۰۲۱ بهبود قابل توجه‌ای داشته باشد و در اواخر سه ماه پایانی امسال به سطح پیش از بحران کرونا برسد.

با وجود نگرانی‌های اخیر درباره بحران کرونا در هند، اوپک، بانک‌های سرمایه‌گذاری و آژانس بین‌المللی انرژی به رشد چشمگیر تقاضای جهانی نفت در سال جاری میلادی خوشبین هستند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |