جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 1934 14:58 1393/02/31
افزایش قیمت خودرومنتفی شد

افزایش قیمت خودرومنتفی شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
افزایش قیمت خودرومنتفی شد

افزایش قیمت خودرومنتفی شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه اخبار ایران :سخنگوی دولت از مخالفت دولت و شورای رقابت با هرگونه افزایش قیمت خودرو خبر داد .
 محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت صبح دیروز و پس از جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر که در هفته گذشته ۲۳ هزار نفر از دریافت یارانه انصراف داده‌اند، اظهار داشت: تا امروز بیش از ۴ میلیون نفر از کسانی که فاقد بیمه بوده‌اند به رایگان دفترچه بیمه گرفتند.
نوبخت با بیان اینکه دولت و شورای رقابت با هرگونه افزایش قیمت خودرو مخالف هستند به موضوع تغییر رئیس تیم مذاکره کننده اروپایی اشاره کرد و گفت:تغییر اشتون تاثیری در روند مذاکرات ندارد.
وی به تدوین برنامه ششم اشاره کرد و گفت: این برنامه از فردا آغاز می‌شود و در وقت مقرر تقدیم مجلس خواهد شد اما شکل این برنامه با برنامه‌های قبلی فرق خواهد داشت.
سخنگوی دولت با بیان اینکه پاسخ ابهامات نمایندگان را دادیم گفت: پاسخ ابهامات  این نمایندگان را رسما دادیم و دولت به هیچ کس رانت نداده است.
وی ادامه داد:کمیسیون تخصصی قانع شده اما نماینده مزبور اگر قانع نشده به قوه قضائیه شکایت کند و نماینده نباید هم شاکی باشد هم متقاضی.
نوبخت در واکنش به نامه توکلی در خصوص رانت کلان یک شرکت وارداتی اظهار داشت:این اقدام وزارت صنعت باید مورد تحسین قرار گیرد زیرا شرکت مذکور در زمانی که ما ارزی نداشتیم که به او بدهیم
سخنگوی دولت در ادامه با اشاره به اظهارات اخیر سردار فیروزآبادی گفت: به عنوان نماینده دولت از مواضع حق‌طلبانه ایشان تقدیر می‌کنیم
محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در حاشیه جلسه کابینه در جمع خبرنگاران با اشاره به مصوبات  هیأت دولت گفت: اختصاص هزار میلیارد ریال به عنوان تنخواه به سازمان تعاون روستایی در جلسه دولت تصویب شد تا همه محصولات کشاورزی کشاورزان که در آن مقطع بازاری ندارد با این بودجه خریداری شود تا کشاورزان محترم مضرور نشوند.
نوبخت ادامه داد: کمیسیون فرهنگی دولت موظف شد پیش‌نویس این لایحه را که از سوی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور تهیه شده بررسی کند.
سخنگوی دولت با بیان اینکه فرایند تهیه و تنظیم برنامه ششم از فردا اول خرداد آغاز می‌شود اظهار داشت: ما تا شهریور می‌توانیم مصوبه نهایی برنامه ششم را داشته باشیم و بودجه سال ۹۵ را برپایه برنامه ششم مصوب مجلس به دست بیاوریم.
سخنگوی دولت افزود: همانطور که لایحه بودجه سال ۹۳ را در وقت قانونی به مجلس تقدیم کردیم، لایحه برنامه ششم را نیز وقت مقرر به مجلس می‌دهیم؛ احکام ستاد برنامه نیز از دیروز صادر شده و از فردا کار تهیه و تنظیم برنامه ششم آغاز می‌شود.
نوبخت مدل دولت برای تهیه برنامه ششم را مدلی جدید و با درنظر گرفتن نواقص تهیه برنامه چهارم و پنجم خواند و افزود: این مدل به گونه‌ای تهیه شده که نهادهای مختلف می‌توانند نظرات خود را ابراز کنند و در تهیه این الگو مشارکت داشته باشند. در واقع برنامه ششم با یک نوآوری تهیه می‌شود.
سخنگوی دولت در ادامه با اشاره به اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها گفت: یکی از برنامه‌های طرح تحول نظام سلامت، بیمه کردن افراد فاقد بیمه بود که تا به امروز بیش از ۴ میلیون نفر از فاقدان دفترچه بیمه به صورت رایگان دفترچه بیمه دریافت کردند و این در کنار تقبل ۹۰ تا ۹۵درصدی هزینه بیماران در بیمارستان های دولتی است.
وی در ادامه از انصراف ۲۳ هزار نفر از دریافت یارانه‌ طی هفته گذشته خبر داد و گفت: زمانی که مشخص شد این هزینه در خزانه دولت نمی‌رود و برای بهبود وضعیت بیمارستان‌ها هزینه می‌شود، افراد بیشتری همکاری خود را با دولت نشان دادند.
سخنگوی دولت درباره ارسال اسامی بدهکاران بانکی به قوه قضائیه و انتقاد سخنگوی این قوه نسبت به عدم حضور اسامی برخی بدهکاران دانه‌درشت، اظهار داشت: مستند ما برای این لیست، گزارشی است که بانک‌ها به ما دادند.
نوبخت ادامه داد: همانطور که عرض کردم وزیر دادگستری مسئول هماهنگ کردن میان قوه قضائیه و دولت است و جایگزین بهتری به جای مطبوعاتی کردن این مسأله است و نمایندگان دو قوه می‌توانند این موضوع را در جلسات بررسی کنند.
سخنگوی دولت با تأکید بر اینکه دولت مدعی مبارزه با مفاسد اقتصادی است و ستاد مبارزه با مفاسد در دولت تشکیل می‌شود، تصریح کرد: مطمئناً به هر میزان که بدهی‌ها تعدیه شود، دولت از منابع آن استفاده می‌کند.
نوبخت در پاسخ به سؤالی درباره افزایش قیمت خودرو و نظر دولت در این باره، تصریح کرد: اینکه بارها از سوی دولت و شورای رقابت اعلام شده، دولت با افزایش قیمت خودرو مخالف است و شورای رقابت نیز نظر مثبت خود مبنی بر افزایش قیمت خودرو را تکذیب کرده است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |