پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 128256 16:26 1399/10/17
افزایش فروش خودروهای برقی در نروژ

افزایش فروش خودروهای برقی در نروژ

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
افزایش فروش خودروهای برقی در نروژ

افزایش فروش خودروهای برقی در نروژ

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، فدراسیون راه نروژOFV روز سه شنبه در گزارشی اعلام کرد که این کشور در زمینه وسایل نقلیه برقی به برترین کشور جهان تبدیل شده است چرا که بیش از 50 درصد از کل فروش خودروهای جدید در این کشور مربوط به مدل های برقی می شود.

در این گزارش آمده است که فروش وسایل نقلیه الکتریکی 54.3درصد از کل فروش اتومبیل های جدید ثبت شده در سال 2020 را تشکیل می دهد و در مقایسه با فروش 42.4 درصدی که سال گذشته ثبت شد، یک رکورد جهانی محسوب می شود.

نروژ که اولین کشوری است که به فروش اتومبیل های بنزینی و دیزلی تا سال 2025 پایان می دهد، در بین 20 تولید کننده برتر نفت جهان قرار دارد ولی با این وجود، به منظور تشویق مردم به استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی، یارانه های سنگینی را به این موضوع اختصاص داده است.

رانندگان خودروهای برقی از معافیت های مالیاتی برای خرید یا واردات، عوارض جاده ای رایگان یا با تخفیف شدید، و همچنین یارانه برای پارکینگ و کشتی برخوردار هستند. دولت نروژ به منظور تلاش برای تشویق مردم به خرید خودروهای برقی، در توسعه زیرساخت های لازم سرمایه گذاری کرده است و قرار است در جاده های اصلی این کشور هر 30 مایل یک ایستگاه شارژ سریع این خودروها را ایجاد کند. نروژ همچنین بار مالیاتی خودروهای بنزینی را افزایش داده است.

اوویند ثورسن، مدیر اجرایی OFV در یک کنفرانس خبری گفت: ما قطعاً در مسیر رسیدن به هدف 2025 هستیم. چهار مدل پرفروش از خودروهای کاملاً برقی در این کشور شامل آئودی e-tron ، تسلا مدل 3، فولکس واگن ID.3 و نیسان لیف بوده اند. خودروی فولکس واگن مدل گلف در رده بندی پرفروش ترین های خودروهای برقی در رده پنجم بود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |