سه شنبه 29 اسفند، 1402

کدخبر: 158700 11:50 1400/07/29
افزایش عرضه نفت تاثیری روی بازار گاز جهان ندارد

افزایش عرضه نفت تاثیری روی بازار گاز جهان ندارد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
افزایش عرضه نفت تاثیری روی بازار گاز جهان ندارد

افزایش عرضه نفت تاثیری روی بازار گاز جهان ندارد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایسنا، آمریکا هفته جاری اعلام کرد دولت بایدن درخواست از اوپک پلاس برای افزایش عرضه به بازار و پایین بردن قیمتهای نفت و بنزین را متوقف نخواهد کرد. جن ساکی، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید در کنفرانس مطبوعاتی روز دوشنبه گفته بود: ما از طریق کشورهای عضو اوپک و حتی کشورهایی که عضو این گروه نیستند، به فشار بر تولیدکنندگان برای رسیدگی به مسئله عرضه و رفع آن ادامه می‌دهیم. دولت آمریکا از هر اهرمی که در اختیار دارد همچنان استفاده خواهد کرد.

با وجود فشار دولت بایدن و درخواست هند، اوپک پلاس همچنان به برنامه افزایش ماهانه تولید به میزان ۴۰۰ هزار بشکه در روز ادامه می‌دهد. تحلیلگران برآورد کرده‌اند که سوئیچ از گاز به نفت برای تولید برق، تقاضای جهانی برای نفت را در صورت زمستان سردتر افزایش خواهد داد.

وزیر انرژی عربستان سعودی در کنفرانس انرژی سراویک هند با اشاره به احتمال این که اوپک پلاس با عرضه بیشتر نفت در خصوص کمبود انرژی کمک کند، گفت: ما نقش خودمان را فوق العاده محدود می‌بینیم. مسئله موجود بودن نفت خام نیست. حتی اگر میزان زیادی نفت عرضه کنیم، چه کسی آن را خواهد سوزاند؟ و آیا آنها به نفت نیاز خواهند داشت یا به عنوان مثال به گاز نیاز دارند؟

شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، اظهار کرده که سوئیچ از گاز به نفت، ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار بشکه در روز تقاضا برای نفت را تشکیل می‌دهد و جهان اکنون متوجه کمبود در بخش انرژی شده است.

امین ناصر، مدیرعامل آرامکو ماه جاری اظهار کرده بود کمبود گاز طبیعی تقاضای جهانی برای نفت را ۵۰۰ هزار بشکه در روز افزایش می‌دهد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، آژانس بین المللی انرژی (IEA) در گزارش ماهانه خود اعلام کرد بحران انرژی باعث سوئیچ از گاز طبیعی به فرآورده‌های نفتی شده است و می‌تواند تقاضا برای نفت را در مقایسه با شرایط عادی ۵۰۰ هزار بشکه در روز افزایش دهد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |