جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 151665 12:26 1400/06/03
افزایش صادرات گاز روسیه قیمت را در اروپا کاهشی کرد

افزایش صادرات گاز روسیه قیمت را در اروپا کاهشی کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
افزایش صادرات گاز روسیه قیمت را در اروپا کاهشی کرد

افزایش صادرات گاز روسیه قیمت را در اروپا کاهشی کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از مهر، صادرات گاز طبیعی روسیه به اروپا از خط لوله یامال روز گذشته تقریباً ۲ برابر شد و به سطح قبل اوایل آگوست خود بازگشت و باعث شد قیمت‌های گاز طبیعی در این قاره افت کنند.

طبق داده‌های اوپراتور انتقال گاز به اروپا، گس‌کید، صادرات گاز از خط‌لوله یامال اروپا ۷۷ درصد جهش کرد و از ۱.۵ میلیون متر مکعب در ساعت به ۲.۷۱ میلیون متر مکعب در ساعت رسید.

قیمت گاز اروپا با بازگشت صادرات روسیه ۲ درصد سقوط کرد و به ۴۹۳ دلار برای هر ۱۰۰۰ متر مکعب رسید.

بازگشت صادرات گاز از خط‌لوله یامال به دنبال وقوع آتش‌سوزی ۵ آگوست در کارخانه تولید گاز گازپروم در اورنگوی سیبری و کاهش حجم تولید گاز این کارخانه اتفاق می‌افتد. این افت تولید قیمت گاز طبیعی در اروپا را بالا برده بود.

این در حالی است که خبرگزاری سی‌ان‌بی‌سی آمریکا در خبر امروز خود با اشاره به کاهش شدید صادرات گاز روسیه به اروپا در هفته‌های اخیر، علت آن را تحت فشار قرار دادن اروپا از سوی روسیه درست پیش از آغاز به کار خط لوله جدید نورد استریم ۲ عنوان کرد.

طبق گزارش این خبرگزاری، اندکی پس از اینکه آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان برای تسهیل نگرانی‌های آمریکا از تکمیل خط‌لوله نورد استریم ۲ گفت اگر مسکو از گاز به عنوان اسلحه استفاده کند با تحریم‌های بیشتری روبرو خواهد شد، صادرات گاز روسیه به اروپا با کاهش شدیدی روبرو شد.

برخی تحلیل‌گران آمریکایی اشاره می‌کنند غول دولتی صنعت گاز روسیه، گازپروم، برای برای جا انداختن خط لوله نورد استریم ۲ و تاکید بر اهمیت و حمایت از آن، عمداً صادرات گاز به اروپا از خط لوله دیگر خود را کاهش داده است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |