چهارشنبه 05 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 159766 18:18 1400/08/08
افزایش بی‌اعتمادی عامل عدم ورود نقدینگی به بورس

افزایش بی‌اعتمادی عامل عدم ورود نقدینگی به بورس

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
افزایش بی‌اعتمادی عامل عدم ورود نقدینگی به بورس

افزایش بی‌اعتمادی عامل عدم ورود نقدینگی به بورس

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

مرتضی ابراهیمی

در هفته گذشته شاخص کل بورس سه درصد ریزش کرد، در اولین روز معاملاتی هفته نیز شاخص کل بورس 1.31 درصد معادل ۱۸ هزار و ۲۲۶ واحد کاهش در جایگاه یک ‌میلیون و ۳۷۵ هزار واحدی ایستاد. همچنین در معاملات روز گذشته بیش از پنج میلیارد و ۳۳۵ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۶ هزار و ۵۸۰ میلیارد ریال داد و ستد شد. با توجه به ادامه ریزش سنگین شاخص کل بورس با یک کارشناس بازار سرمایه گفتگو کرده ایم.

احمد اتحادپور، مدیرعامل سبدگردان آرمان اقتصاد، در گفتگو با جهان اقتصاد بیان داشت: بنده پیش بینی نمی کردم که شاخص کل بورس تا این حد اصلاح کند و در حال حاضر مشکل بازار سرمایه فروشندگان نیستند، بلکه مشکل بازار سرمایه، عدم ورود نقدینگی است.

این تحلیل گر بازارهای مالی با اشاره به اهمیت نقدینگی گفت: تا زمانی که خریداری در بازار نباشد، فروشنده ها مجبور هستند تا قیمت سهم را کاهش دهند تا بتوانند سهام خود را به فروش برسانند، بنابراین باید مسئولان چاره اندیشی کنند تا منابع جدید را به بازار سرمایه تزریق کنند.

اتحادپور با اشاره به اهمیت گزارش های 6 ماهه شرکت های بورس گفت: بنده تقریبا 400 تا از شرکت های بورسی را مورد تحلیل قرار داده ام، عملکرد مالی شرکت های بورسی مانند گروه های فلزی خوب ارزیابی می شود، اما گروهایی مانند پتروشیمی ها توقع بر این بود که سود سازی بهتری را گزارش دهند که این امر محقق نشد.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: در گزارش ماهانه، ماه  شهریور شرکت های بورسی نیز خوب ظاهر شدند، با این حال این موضوع تاثیری در کلیت بازار ایجاد نکرده است و همچنان شاهد ریزش شاخص کل بورس هستیم.

این تحلیل گر بازار های مالی گفت: در حال حاضر نمی توان تشخیص داد که شاخص کل بورس تا چه کانالی اصلاح خواهد کرد، اما بعید می دانم که شاخص کل بورس به زیر کانال یک میلیون 200 هزار واحد سقوط کند.

مدیرعامل سبدگردان آرمان اقتصاد در پایان تاکید کرد: دلیل عدم ورود نقدینگی به بازار سرمایه، افزایش بی اعتمادی به این بازار است و سیاست های اقتصادی موجب شده است تا سرمایه گذاران حقیقی در بازارهایی به غیر از بازار سرمایه فعالعیت کنند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |