پنج شنبه 30 فروردین، 1403

کدخبر: 154631 14:17 1400/06/28
افت 29 هزار واحدی تالار شیشه ای

افت 29 هزار واحدی تالار شیشه ای

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
افت 29 هزار واحدی تالار شیشه ای

افت 29 هزار واحدی تالار شیشه ای

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از فارس، بورس اوراق بهادار تهران در سالگرد ریزش تاریخی شاخص بورس در سال گذشته، این روزها نیز در مدار کاهش قرار گرفته، به گونه‌ای که امروز هم با کاهش 29 هزار و 741 واحد به رقم یک میلیون و 420 هزار و 484 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن با کاهش 8938 واحد به رقم 431 هزار و 2 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 5 میلیون و 708 میلیارد تومان رسید. معامله گران امروز بییش از 7.2 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 678 هزار فقره معامله و به ارزش 5410 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

ارزش معاملات امروز فرابورس هم به بیش از 14 هزار و 271 میلیارد تومان رسید، با این حساب ارزش معاملات دو بازار از 19 هزار و 550 میلیارد تومان هم فراتر رفت.


نقشه معاملات بورس تهران

امروز همه شاخص‌های بورس قرمز شدند، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی هر کدام 2 درصد کاهش یافتند و این دو شاخص با معیار هموزن هم 2 درصد کاهش یافتند.

شاخص آزاد شناور 1.9 درصد کاهش یافت، شاخص بازار اول بورس 2.3 درصد، کاهش یافت و شاخص بازار دوم بورس 1.7 درصد عقب نشینی داشت.

نمادهای پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه، ملی مس، چادرملو، گل گهر، توسعه معادن و فلزات و سرمایه گذاری امید، بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته است.

در فرابورس ایران هم اوضاع امروز تعریف خاصی نداشت و شاخص کل با کاهش 321 واحد به رقم 21 هزار و 146 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 179 هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه امروز به بیش از 384 میلیارد تومان رسید. معامله گران امروز بیش از 3 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 534 هزار فقره معامله و به ارزش 14 هزار و 271 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نماد مجتمع جهان فولاد سیرجان بیشترین اثر افزایشی بر شاخص فرابورس را داشته و نمادهای آریا ساسول، بیمه پاسارگاد، فولاد هرمزگان، پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی تندگویان و ذوب آهن بیشترین اثر کاهشی بر شاخص فرابورس را داشتند.

برخی کارشناسان از دلایل مهم کاهش شاخص بورس را کاهش قیمت دلار، همچنین رفتار هیجانی سهامداران خرد و شایعه آزاد شدن خرید و فروش سهام عدالت می‌دانند.

بنابراین سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه و بورس همراه با ریسک و نوسان است. لذا باید از محل پس انداز و در چشم انداز بلندمدت انجام شود تا با نوسان شاخص،‌شاهد رفتارهای هیجانی باعث التهاب بازار نشویم.

بهتر است سرمایه گذاران تازه وارد از سرمایه‌گذاری در صندوق‌های با درآمد ثابت شروع کنند و بعد با سرمایه گذاری در صندوق‌های سهام و در نوبت آخر با خرید مستقیم سهام سرمایه‌گذاری کنند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |