شنبه 01 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 160842 10:50 1400/08/18
افت دلار طلای جهانی را 0.12 درصد بالا برد

افت دلار طلای جهانی را 0.12 درصد بالا برد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
افت دلار طلای جهانی را 0.12 درصد بالا برد

افت دلار طلای جهانی را 0.12 درصد بالا برد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

  • به گزارش جهان اقتصاد به نقل از تسنیم، به دنبال تضعیف دلار و افت سوددهی اوراق قرضه خزانه داری آمریکا و در حالی که سرمایه گذاران منتظر آمارهای نرخ تورم آمریکا هستند تا اقدام بعدی فدرال رزرو در مورد نرخ بهره را پیش بینی کنند، قیمت طلا امروز اندکی افزایش داشت و در نزدیکی بالاترین رقم 2 ماه اخیر باقی ماند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.12 درصد افزایش به 1826 دلار و 30 سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه دسامبر با 0.08 درصد کاهش به 1826 دلار و 50 سنت رسید.

تضعیف دلار و افت سوددهی اوراق قرضه ده ساله خزانه داری امریکا سبب شد تا جذابیت بازار طلا برای سرمایه گذاران همچنان بالا باقی بماند.

تضعیف دلار سبب ارزان تر شدن طلا برای خریدارانی می شود که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند و در عین حال ضمن کاهش سوددهی اوراق قرضه سبب کاهش هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار فلز زرد می گردد.

نیکولاس فراپل مدیر موسسه ای بی سیو بولیون گفت، طلا با مقاومت فنی شدیدی در حدود 1835 دلار مواجه است. به علاوه در حال حاضر تمام نگاه ها به آمارهای شاخص قیمت مصرف کننده آمریکا دوخته شده که قرار است روز چهارشنبه منتشر شود.

این گزارش در کنار آمارهای شاخص قیمت تولیدکننده که امروز منتشر خواهد شد می تواند موضع فدرال رزرو مبنی بر عدم افزایش نرخ بهره را به چالش بکشد.

همین چند روز پیش مقام های فدرال رزرو نسبت به افزایش مداوم قیمت ها ابراز نگرانی کرده بودند. اما به گفته دو مقام ارشد این بانک افزایش نرخ بهره هنوز در دستور کار قرار ندارد.

رساندن نرخ بهره به نزدیکی صفر درصد برای تقویت اقتصاد بحران زده آمریکا موجب کاهش هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا و رشد این کالا شده است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |