پنج شنبه 06 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 119173 13:34 1399/08/20
افتتاح 7 پروژه ریلی تا پایان سال 1400

افتتاح 7 پروژه ریلی تا پایان سال 1400

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
افتتاح 7 پروژه ریلی تا پایان سال 1400

افتتاح 7 پروژه ریلی تا پایان سال 1400

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از فارس، محمد اسلامی در مراسم ورود 122 دستگاه ناوگان ریلی تولید داخل، در جمع خبرنگاران درباره قیمت بلیت هواپیما و جلساتی که در این باره در حال برگزاری است، بیان کرد: ما افزایش قیمت بلیت هواپیما نداشتیم و فهرستی که طبق آن قرار بود تا 150 درصد افزایش قیمت‌ها اعمال شود، متوقف شد.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: شرکت‌های هواپیمایی از سقف طیف نرخی بلیت‌ها عبور نکردند و ما گزارشی مستند در این باره هم نداریم.

وی ادامه داد: شرکت‌های هواپیمایی را ملزم کردیم در فروش صندلی هواپیما سقف 60 درصد ظرفیت را رعایت کنند و یک صندلی خالی کنار هر مسافر باشد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: شرکت‌های هواپیمایی زیر کف قیمتی رقابت می‌کردند که ما در راستای رعایت فاصله گذاری اجتماعی، این موضوع را هم متوقف کردیم. اسلامی افزود: شرکت‌های هواپیمایی درباره افزایش قیمت بلیت هواپیما با استناد به افزایش قیمت ارز، درخواست‌هایی داشتند که ما اعلام کردیم این نرخ‌های ارز واقعی نیست و باید اجازه دهند نرخ‌های ارز متعادل شود.

وی افزود: در این باره جلساتی برگزار شد و ما موضوع مهمی را که در نظر گرفتیم این بود که اجازه تکرار پروازهای چارتر را نمی‌دهیم، البته پروازهایی که متقاضی خودش مسافر آن پرواز را دارد و به مردم نمی‌فروشد، چارتر پذیرفته شده در دنیا است و وجود دارد؛ مشکل چارتر این بود که پروازهای برنامه‌ای، سلف‌خری می‌شد و چارترکننده با توجه به اقتضائات زمانی نرخ‌گذاری می‌کرد و در کنسلی‌ها هم پول مسافر برنمی‌گشت.

* افتتاح 7 پروژه ریلی تا پایان سال 1400
وی با تأکید بر این که حمل و نقل ریلی یکی از سامانه‌های ایمن حمل و نقل است، گفت: مقام معظم رهبری و همچنین رئیس جمهور همواره بر توسعه ظرفیت ریلی و کیفیت بخشی به حمل و نقل ریلی تأکید دارند و ما هم این موضوع را با اهتمام ویژه دنبال می‌کنیم.

اسلامی افزود: سهم ریل در حمل کالا باید طبق برنامه به 30 درصد افزایش یابد؛ما اتصال 5 استان به شبکه ریلی را دنبال کردیم و 7 پروژه ریلی تا پایان سال 1400 افتتاح می‌شود. وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تغییر کیفیت قطارها و بهینه‌سازی آنها، افزود: از ابتدای سال 99 تاکنون 445 دستگاه انواع ناوگان داخلی وارد شبکه شده است.

* قیمت مسکن روند نزولی را طی می‌کند
اسلامی درباره تأثیر کاهش قیمت ارز بر کاهش قیمت مسکن، بیان کرد: از سال 97 تاکنون قیمت مسکن نظیر سایر کالاها متأثر از تحولات ارزی افزایش یافت و با ریزش قیمت ارز و طلا، باید قیمت‌هایی که با ارز افزایش قیمت داشته‌اند، برگردند اما متأسفانه چسبندگی قیمتی هم وجود دارد.

وی ادامه داد: ما در طرح اقدام ملی مسکن، جامعه هدف را مشخص کردیم، 436 هزار نفر واجد شرایط احصا شد که در حال اتصال به پروژه هستند و ما طرح اقدام ملی مسکن را ادامه می‌دهیم تا افراد فاقد مسکن صاحبخانه شوند. وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: سازندگان هم 80 درصد منابع مورد نیاز خود را در قالب تسهیلات از بانک‌ها دریافت می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند که در این باره پرونده تشکیل شده و ساخت و سازها جریان یافته است.

اسلامی گفت: در همه کالاها و خدمات تحولات تهاجمی روی قیمت‌ها مردم را آزار می‌دهد که امیدواریم با نظارت و کنترل و تعامل همه قوا، کنترل قیمت‌ها انجام شود تا به شرایط پایدار برسیم.

وی تأکید کرد: همان طور که قیمت خودرو با کاهش قیمت ارز برگشت، باید دیگر قیمت‌ها هم که بی دلیل بالا رفته بودند و متأثر از عرضه و تقاضا نبودند، برگردد؛ اخبار و رویدادهایی را مشاهده می‌کنیم که حاکی از آن است که قیمت مسکن روند نزولی را طی می‌کند.

* جلوگیری از ورود مسافران مبتلا به کرونا در قطار
اسلامی اضافه کرد: در پایانه‌های ریلی، جاده‌ای و فرودگاهی سامانه‌هایی که طبق آن مسافران مبتلا به کرونا مشخص می‌شود استفاده می‌شود و از ورود مسافرانی که تست مثبت کرونا دارند جلوگیری خواهد شد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |