جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 141862 12:55 1400/02/28
افتتاح 3طرح پتروشیمی در هفته جاری

افتتاح 3طرح پتروشیمی در هفته جاری

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
افتتاح 3طرح پتروشیمی در هفته جاری

افتتاح 3طرح پتروشیمی در هفته جاری

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایلنا، بهزاد محمدی با بیان اینکه توسعه هوشمندانه صنعت پتروشیمی با جدیت در این شرکت دنبال و پیگیری می‌شود، گفت: یکی از افتخارات صنعت پتروشیمی، برنامه‌ریزی دقیق نقشه توسعه و اجرا براساس برنامه‌ریزی است.

وی افزود: ابتدای سال ۹۹ بهره‌برداری از ۱۷ طرح پتروشیمی برنامه‌ریزی و اعلام شد که تا امروز ۱۴ طرح به‌طور رسمی با فرمان ریاست جمهوری به بهره‌برداری رسید و برنامه افتتاح سه طرح باقیمانده که به‌دلیل شیوع ویروس کرونا با تأخیر همراه شد، در هفته جاری به‌طور رسمی انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تأکید بر اینکه با بهره‌برداری از این سه طرح، شرکت ملی صنایع پتروشیمی به تعهد افتتاح  ۱۷ طرح پتروشیمی در یک سال عمل کرده است، یادآور شد: طرح متانول سبلان با ظرفیت سالانه یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن، طرح اوره و آمونیاک مسجد سلیمان با ظرفیت سالانه یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن و طرح اکسیر حلال عسلویه با ظرفیت سالانه ۵۰ هزار تن تولید پنتان و هگزان که برای نخستین بار در صنعت پتروشیمی اجرا شده است، این هفته به‌طور رسمی افتتاح می‌شوند.

محمدی تأکید کرد: افتتاح ۱۷ طرح پتروشیمی با ظرفیت ۲۵ میلیون تن در یک سال، رکورد بی‌نظیر و درخشان در کارنامه ۵۸ ساله صنعت پتروشیمی است.

وی با بیان اینکه از سال ۱۳۴۲ تا سال ۱۳۹۸ ظرفیت نصب‌شده صنعت ۶۵ میلیون تن بود که امروز به ۹۰ میلیون تن افزایش یافته است، گفت: ۲۵ میلیون تن افزایش ظرفیت در یک سال و رشد ۳۸ درصدی حاکی از ثبت رکورد بی‌نظیر در این صنعت است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تأکید بر اینکه این شرکت معمار توسعه صنعت است، گفت: افزون بر برنامه‌های توسعه‌ای باید به این نکته اشاره کرد که پتروشیمی امروز در حوزه ارزآوری، تأمین و عرضه ارز از طریق سامانه نیما پیشتاز است.

محمدی با اشاره به اینکه تا سال ۱۴۰۴ ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی حداقل به ۱۳۰ میلیون تن خواهد رسید، ادامه داد: با توجه به طرح‌های جهش سوم، طرح‌های پیشران و نیز طرح‌های خوراک ترکیبی، سبد تولید محصولات پتروشیمی ایران متنوع می‌شود و تنوع در سبد محصولات در سال‌های آینده به کاهش واردات محصولات راهبردی پایین‌دستی منجر می‌شود.

وی با بیان اینکه با متنوع شدن سبد محصولات چهره صنعت پتروشیمی نیز تغییر خواهد کرد، اظهار کرد: طرح‌های پیشران صنعت در ۶ زنجیره و با ۳۳ طرح تعریف‌شده همسو با تکمیل زنجیره ارزش و توسعه صنایع پایین‌دستی تعریف شده‌اند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |