شنبه 01 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 8455 16:30 1393/10/09
افتتاح نخستین مرکز آموزش خلبانی بالگردهای غیرنظامی ایران

افتتاح نخستین مرکز آموزش خلبانی بالگردهای غیرنظامی ایران

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
افتتاح نخستین مرکز آموزش خلبانی بالگردهای غیرنظامی ایران

افتتاح نخستین مرکز آموزش خلبانی بالگردهای غیرنظامی ایران

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه امورزیربنایی: با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی نخستین مرکز آموزش خلبانی بالگردهای غیرنظامی ایران در پایگاه کردان شرکت هلیکوپتری ایران افتتاح شد

پیشتر مدیرعامل هلیکوپتری ایران از راه اندازی اولین آموزشگاه خلبانی غیرنظامی درکشور با استفاده از بالگردهای آمریکایی در آینده نزدیک خبر داده و گفته بود ایران ۴ فروند بالگرد آر ۴۴ آمریکایی را خریداری کرده است.

سید محمود آذین با بیان این که بالگرد آر ۴۴ را برای آموزش انتخاب کردیم، گفت: این بالگرد بزرگ نیست که مانع دید شود و یکی از بالگردهای مناسب برای آموزش است.آذین با بیان این که ورود ۴ فروند بالگرد آمریکایی به ایران یک شاهکار بود، اظهار کرد: این بالگردها نو بوده که با دور زدن تحریم ها توانسته ایم آنها را از طریق دلالان خریداری کنیم.

وی گفت: هزینه ترانسفر بالگردها زیاد بود و اگر آنها را به صورت مستقیم وارد می کردیم در مجموع این چهار فروند هلی‌کوپتر حدود ۲ میلیون دلار هزینه در بر داشت.آذین ادامه داد: هم اکنون ۴۰۰ خلبان هواپیما داریم که نمی توانند جذب شرکت های هواپیمایی شوند. به گفته وی، در گام اول آموزش ۲۰ نفر را استخدام کرده و هزینه های آموزش آنها را شرکت هلیکوپتری تقبل خواهد کرد.

حمایت سازمان هواپیمایی کشوری از مراکز آموزشی

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری هم در این مراسم با اشاره به اینکه وضعیت ایران در بحث آموزش‌های خلبانی در منطقه مناسب است گفت: در زمینه ورود هلی‌کوپتر، قطعات و مدارک از مراکز آموزشی حمایت می‌کنیم.

علیرضا جهانگیریان با بیان اینکه اولین مرکز آموزشی خلبانی بالگردهای غیرنظامی به همت شرکت هلی‌کوپتری ایران با تجهیز ۴ فروند هلی‌کوپتر (R44 آمریکایی) افتتاح شده است تصریح کرد: براین اساس برای اولین بار مجوز آموزشگاه خلبانی در ایران توسط این آموزشگاه راه‌اندازی شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با یادآوری اینکه در حوزه هواپیمایی حدود ۲۰ آموزشگاه خلبانی در کشور داریم تصریح کرد: اما تاکنون در حوزه هلی‌کوپتری آموزشگاهی که مجوز سازمان هواپیمایی کشوری را داشته باشد در ایران نداشتیم.

جهانگیریان با بیان اینکه پیش از این برای آموزش و دریافت مدارک خلبانی هلی‌کوپتری علاقه‌مندان به خارج از کشور می‌رفتند افزود: هم اکنون در حوزه آموزش هوانوردی ایران وضعیت خوبی در منطقه دارد و امسال چند دوره آموزشی با حضور کشورهای منطقه و کشورهای اسلامی در ایران برگزار شد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |