پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 150376 15:53 1400/05/18
افتتاح مرکز مانیتورینگ شرکت ملی نفت ایران با حضور وزیر نفت

افتتاح مرکز مانیتورینگ شرکت ملی نفت ایران با حضور وزیر نفت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
افتتاح مرکز مانیتورینگ شرکت ملی نفت ایران با حضور وزیر نفت

افتتاح مرکز مانیتورینگ شرکت ملی نفت ایران با حضور وزیر نفت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از مهر، مرکز مانیتورینگ شرکت ملی نفت ایران دیروز، با حضور بیژن زنگنه، وزیر نفت، مسعود کرباسیان، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و جمعی از مدیران و دست‌اندرکاران، در محل ساختمان مرکزی وزارت نفت افتتاح شد.

فرخ علیخانی، معاون تولید شرکت ملی نفت ایران که راهبری اصلی ایجاد و راه‌اندازی این مرکز را به‌عهده داشته است، در جریان بازدید وزیر نفت، با اشاره به ماموریت شرکت ملی نفت طبق اساسنامه که تولید، توزیع داخلی و تجارت خارجی پنج سیال نفت، گاز، میعانات گازی، مایعات گازی و نفتاست، اعلام کرد: با تلاش‌های شبانه‌روزی انجام شده همکاران ما در شرکت ملی نفت ایران، به‌کارگیری ایده‌های خلاقانه جوانان خوش‌فکر و فعال معاونت امور تولید، پشتیبانی‌های وزیر نفت و حمایت‌های دکتر کرباسیان، همه روندهای مربوط به تولید و توزیع این پنج سیال به صورت برخط (آنلاین) و مستمر در مرکز مانیتورینگ شرکت ملی نفت نمایش داده می‌شود که این اقدام، ضمن اینکه گامی در مسیر عینیت بخشیدن به ماموریت تعریف‌شده در اساسنامه این شرکت است، به‌واسطه تجمیع و نمایش اطلاعات به صورت برخط، مسیر را برای تصمیم‌سازی‌های بهینه نیز هموار می‌کند.

وی گفت: در مرکز مانیتورینگ شرکت ملی نفت ایران، تمامی اطلاعات مربوط به نقاط تولید نفت و گاز و کمیت و کیفیت آن و روند حرکت سیال از مبدا تا مقصد به طور کامل مشخص است و میزان تولید به صورت آنلاین در هر لحظه نمایش داده می‌شود.

معاون امور تولید شرکت ملی نفت ایران افزود: بر پایه اطلاعات این مرکز، سهم هر یک از استان‌ها، شهرها و حتی تاسیسات در تولید نفت و گاز مشخص است و این اطلاعات می‌تواند به شرکت ملی نفت ایران در تشخیص سهم هر یک از تاسیسات در فرآیند تولید نفت و گاز و در نتیجه تعیین اولویت‌های بازسازی و نوسازی نیز کمک کند.

به گفته علیخانی، مرکز مانیتورینگ شرکت ملی نفت ایران این امکان را نیز فراهم می‌کند تا مقدار تولید در بازه‌های زمانی دلخواه مشخص شود و امکان مقایسه تولید در بازه‌های زمانی متفاوت با یکدیگر وجود دارد.

این مقام مسئول با اشاره به جایگاه شرکت ملی نفت ایران، راه‌اندازی چنین مرکزی را ضرورتی اجتناب‌ناپذیر خواند و ابراز امیدواری کرد با اضافه شدن اطلاعات بخش‌های پایین‌دستی، این مرکز در آینده نقش موثرتری در صنعت نفت ایفا کند.

وی افزود: در بحث‌های سایبری و مرتبط با امنیت اطلاعات نیز ریسک‌های موجود، شناسایی و اقدام‌های لازم برای رفع آن در دستور کار قرار گرفته است.

معاون تولید شرکت ملی نفت ایران خاطرنشان کرد: طراح این مرکز ایرانی است و از شرکتی خراجی به‌عنوان مشاور استفاده شده و این مرکز با در نظر داشتن محدودیت‌های مالی، با کمترین اعتبار طراحی، احداث و راه‌اندازی شده است.

وزیر نفت پس از بازدید از مرکز مانیتورینگ شرکت ملی نفت ایران، از تلاش‌ها در شکل‌دهی و راه‌اندازی این مرکز قدردانی کرد و ابراز امیدواری کرد این مرکز به شکل موثری مورد بهره‌برداری برسد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |