پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 155356 16:59 1400/07/03
افتتاح مجتمع کارخانجات فرآوری معدن منگنز تهران

افتتاح مجتمع کارخانجات فرآوری معدن منگنز تهران

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
افتتاح مجتمع کارخانجات فرآوری معدن منگنز تهران

افتتاح مجتمع کارخانجات فرآوری معدن منگنز تهران

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

مجموعه کارخانجات فرآوری معدن منگنز تهران(رباط کریم)که در نوع خود بزرگترین معدن منگنز کشور محسوب می شود، با حضور مقامات وزارت صنعت، معدن و تجارت، معاون قضائی دادستان کل کشور، مقامات استانداری تهران و خانه صنعت، معدن و تجارت افتتاح و به بهره برداری می رسد.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی مجتمع معدن و کارخانجات معدن منگنز تهران (رباط کریم) بر اساس ظرفیت تعریف شده برای کارخانجات معدن منگنز رباط کریم، سالانه از یکصد هزار تن محصول عیار هشت(عیار پایین) که وارد خط این کارخانه می شود، بیش از 30 هزار تن محصول فرآوری شده با عیار 30 دردصد(عیار بالا) بدست خواهد آمد.

،بیژن پناهی زاده مدیر عامل معدن و کارخانجات معدن منگنز رباط کریم گفت: برای ساخت این مجمتع فرآوری بیش از 550 میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته و با افتتاح آن برای بیش از 130 نفر شغل فراهم شد.

پناهی زاده اضافه کرد: همزمان با گشایش مجموعه کارخانجات فرآوری معدن منگنز تهران، کلنگ فاز دوم این پروزه نیز با سرمایع گذاری بیش از 1500 میلیارد ریای و بدون استفاده از تسهیلات بانکی به زمین به زمین زده می شود. این فاز نیز طی 9 ماه به بهره برداری خواهد رسید.

 وی افزود: این میزان منگنز فرآوری شده نیاز کارخانه های فولاد کشور را بصورت کامل تامین خواهد کرد و آنها دیگری نیاز به برنامه ریزی برای واردات نخواهند داشت.

مدیر عامل معدن و کارخانجات معدن منگنز رباط کریم گفت:به علت تحریم ظالمانه کشورهای غربی، صنایع فولاد کشور به شدت با مشکل تامین منگنز مواجه بودند و حالا با افتتاح این کارخانه ضمن برطرف شدن این مشکل منگنز مورد نیاز صنایع فولادی کشور 50 درصد ارزانتر از نرخ وراداتی، تامین می شود

پناهی زاده خاطرنشان کرد: با توجه با اکتشافات انجام شده تاکنون بیش از یک میلیون تن منگنز در معدن منگنز تهران با عیار بین 15تا 20 کشف شده است که نیاز 5 سال آینده کشور را صرفا همین معدن تامین خواهد کرد.

گفتنی است مجتمع معدن و کارخانجات بزرگ فرآوری منگنز ایران (رباط کریم-تهران) سال گذشته و پس از بیست سال تعطیلی؛ با تلاش و حمایت دستگاه قضائی کشور، مجدد وارد مدار تولید شده و فعایت خود را بطور رسمی آغاز کرد،

این مجتمع معدنی قدمتی بیش از 80 ساله دارد اما به دلیل برخی سوء استفاده ها و کج فکری ها به تعطیلی کشیده شد و سالها چراغ این معدن خاموش شده بود.

جمهوری اسلامی ایران با دارا بودن بیش از 60 میلیارد تن ذخایر معدنی، مهمترین کشور معدنی غرب آسیا محسوب می شود، در واقع کشورمان با حدود یک درصد جمعيت جهان حدود 7 درصد ذخاير كشف شده دنيا را داراست كه خود حاكي از در اختيار داشتن بستر مناسب سرمايه گذاري در اين بخش است. کشورمان با دارا بودن حدود ۶۸ نوع ماده معدنی (غیر نفتی)، ۳۷ بیلیون تن ذخایر کشف شده و ۵۷ بیلیون تن ذخایر بالقوه در میان ۱۵ قدرت معدنی جهان جای گرفته و یکی از کشورهای غنی از حیث دارایی‌های معدنی به حساب می‌آید و در بسياري از ذخاير مواد معدني در دنيا ثروتمند مي باشد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |