پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 130725 13:36 1399/11/07
افتتاح طرح‌های توسعه منابع آب و خاک در غرب کشور

افتتاح طرح‌های توسعه منابع آب و خاک در غرب کشور

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
افتتاح طرح‌های توسعه منابع آب و خاک در غرب کشور

افتتاح طرح‌های توسعه منابع آب و خاک در غرب کشور

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایرنا، «رضا اردکانیان» روز سه شنبه در مراسم افتتاح طرح های هفته سی و هشتم پویش هرهفته #الفبایران برای چهاراستان کشور که به شیوه ویدئو کنفرانسی از محل ستاد وزارت نیرو برگزارشد، افزود: هفته آینده و در ادامه بهره برداری از طرح های پویش #هرهفته الفبایران سد رمش در نزدیکی شهر سنندج و شبکه های آبیاری و زهکشی آن به وسعت ۵۶۰ هکتار و همچنین آب اندازی به شبکه باران به وسعت چهار هزار و ۶۰۰ هکتار و نیز تصفیه خانه آب سقز، آبرسانی به شهر سقز، تصفیه خانه فاضلاب شهر کامیاران به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود:همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی مردمان کردستان از این طرح ها بهره مند خواهند شد و افتتاح طرح ها در بخش شبکه آبیاری و زهکشی اشتغال نزدیک به ۱۰ هزار نفر را به دنبال دارد و فعال شدن طرح‌های توسعه منابع آب و خاک در این منطقه جمعیت قابل ملاحظه ای را به شغل پایدار خواهد رساند که در توسعه روابط تجاری با کشور همسایه نقش خواهد داشت.

وزیر نیرو توضیح داد:امروز هفته سی و هشتم پویش هر #هفته الفب ایران است و با احتساب پروژه هایی که امروز در چهار استان قم، اصفهان، زنجان و سمنان با سرمایه گذاری بالغ بر ۶۸۰ میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید، جمع پروژه های افتتاح شده سال ۹۹ تا کنون به ۲۱۲ پروژه می رسد که تا ۲۵۰پروژه وعده داده شده ۳۷ پروژه باقی مانده و براساس برنامه تا پایان امسال هفتگی در مدار بهره برداری قرار خواهند گرفت.

اردکانیان خاطرنشان ساخت: هفته آینده و در آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی بالغ بر چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه های آب و برق در استان های خراسان شمالی و کردستان افتتاح خواهد شد که در خراسان شمالی واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات به بهره برداری می رسد.

وی احداث تصفیه خانه های آب و فاضلاب را از نمونه های حرکت سالم و روبه جلوی طرح های توسعه و عمران کشور دانست و توضیح داد:این شاخص در منطقه و جهان به عنوان ویژگی توسعه یافتگی به حساب می آید که ایران هم از آن برخوردار است. وزیر نیرو گفت: موضوع تصفیه خانه فاضلاب، جمع آوری فاضلاب و تصفیه فاضلاب و استفاده مجدد از فاضلاب تصفیه شده یکی از شاخصه های توسعه یافتگی یک جامعه هم در امر بهداشت و هم در امر استفاده صحیح از آب است.

افتتاح ماهانه یک تصفیه خانه فاضلاب در دولت تدبیر و امید
اردکانیان اضافه کرد: بطور متوسط هرماه در دولت یک تصفیه خانه فاضلاب در مدار بهره برداری قرار گرفته بگونه ای که در ابتدای دولت یازدهم ۱۶۸ تصفیه خانه فاضلاب وجود داشت که تاپایان کار این دولت و تحویل آن به دولت سیزدهم به ۲۶۹ تصفیه خانه خواهد رسید. به گفته وی، بررسی ها نشان می هد تعداد ۱۰۱ تصفیه خانه فاضلاب در مدت هشت سال طراحی، ساخته و وارد مدار شده درحالی که منابع مالی آن از محل بخش غیر دولتی تامین شده است.

افتتاح هر دوماه یک تصفیه خانه آب
عضو هیات دولت پیرامون عملکرد درباره تصفیه خانه های آب خاطرنشان ساخت: آمارهشت سال هر دو ماه بطور متوسط یک تصفیه خانه آب در مدار بهره برداری قرار گرفت و از ۱۱۹ به ۱۷۵ واحد در تابستان سال آینده خواهیم رسید.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |