جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 121887 13:17 1399/09/08
افتتاح حساب فلزات گرانبها در بانک های چین متوقف شد

افتتاح حساب فلزات گرانبها در بانک های چین متوقف شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
افتتاح حساب فلزات گرانبها در بانک های چین متوقف شد

افتتاح حساب فلزات گرانبها در بانک های چین متوقف شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از تسنیم، بانک‌های چین از جمله بانک‌های دولتی این کشور اعلام کردند افتتاح حساب جدید برای سرمایه‌گذاری در فلزات گرانبها را از روز شنبه دربحبوحه افزایش بی‌ثباتی در قیمت داخلی و جهانی فلزات گرانبها متوقف می‌کنند.

بانک صنعت و تجارت چین طی اطلاعیه‌ای در وب سایت خود اعلام کرد افتتاح حساب جدید سرمایه‌گذاری در طلا، نقره و سایر فلزات گرانبها را از طریق تمام کانال‌ها یعنی به صورت حضوری، آنلاین یا با تلفن همراه متوقف کرده است.

در این اطلاعیه آمده است:«قیمت داخلی و بین المللی فلزات گرانبها تحت تاثیر همه‌گیری ویروس کرونا و شرایط سیاسی و اقتصادی جهان متزلزل شده و خطرات بازار و بی‌ثباتی افزایش یافته است.

بانک مرکزی چین پیشتر طی بیانیه‌ای اعلام کرده بود خدمات مربوط به بورس طلای شانگهای را برای اشخاص از روز شنبه متوقف می‌کند. بانک ارتباطات و بانک ساخت و ساز چین هم افتتاح حساب جدید برای تجارت فلزات گرانبها وابسته به بورس طلای شانگهای را به ترتیب از روزهای شنبه و دوشنبه متوقف می‌کنند.

این بانک‌ها به سرمایه‌گذاران هشدار داده‌اند به خطرات و بی ثباتی‌های بازار توجه و سرمایه‌گذاری و تجارت خود را منطقی مدیریت کنند. در بیانیه این بانک‌ها آمده تجارت مشتریان با حساب‌های موجود مانعی ندارد.

بانک کشاورزی و بانک بازرگانی چین هم هشدارهای مشابهی اعلام کرده و درخواست‌های جدید برای افتتاح حساب از روز شنبه را معلق کرده‌اند.

قیمت طلا با اعلام خبر موفقیت آمیز بودن آزمایش های ویروس کرونا پس از نهم نوامبر رو به کاهش گذاشت و سرمایه‌گذاران را تشویق کرد تا به سرمایه‌های مخاطره‌آمیز ری روی آورند. قیمت طلا 4 درصد در این ماه کاهش یافته است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |