جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 133865 14:31 1399/11/30
افتتاح بزرگترین پایانه صادرات محصولات کشاورزی ایران در مازندران

افتتاح بزرگترین پایانه صادرات محصولات کشاورزی ایران در مازندران

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
افتتاح بزرگترین پایانه صادرات محصولات کشاورزی ایران در مازندران

افتتاح بزرگترین پایانه صادرات محصولات کشاورزی ایران در مازندران

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایرنا، عملیات اجرایی فاز نخست پایانه صادرات محصولات کشاورزی ایران با نام تجاری روماک گستر پارس سال ۹۶ در زمینی به مساحت ۳۱ هکتار و با زیربنای ۳۱ هزار متر مربع در شهرستان جویبار آغاز شد، با حمایت دولت دوازدهم در تامین زیرساخت های آب و برق تکمیل و بهره برداری شد.

رییس پایانه صادراتی محصولات کشاورزی روماک گستر پارس مازندران بازار یابی ، صادرات، ایجاد و معرفی برند ایرانی در بازارهای جهانی، اصلاح نظام توزیع و تنظیم بازار محصولات کشاورزی را از اهداف اولیه راه اندازی پایانه صادراتی محصولات کشاورزی در این خطه شمال کشور بیان کرد.

خلیل قلیزاده روز پنجشنبه در آیین افتتاح این پروژه گفت: فاز اول این پایانه صادراتی با ظرفیت بیش از ۳۶۴ هزار تن و با قابلیت های سورتینگ و بسته بندی میوه، تولید کارتن و انجماد مواد پروتینی با سرمایه گذاری حدود هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی تکمیل و راه اندازی شد و برای ۳۰۰ نفر نیز به طور مستقیم ایجاد اشتغال شده است.

وی برخورداری از ۵۷ سالن سردخانه آمونیاکی ، انجماد روزانه ۸۰ تن محصولات کشاورزی ، تولید ۶ هزار تن جعبه کارتنی ، بسته بندی سالانه ۲۷۴ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و قابلیت نگهداری ۹۰ هزار تن محصول کشاورزی سبزی، صیفی و پروتینی در دمای بالا سفر و زیر صفر را از ظرفیت های مهم این پایانه صادراتی اعلام کرد.

رییس پایانه صادراتی روماک گستر تنظیم بازار محصولات کشاورزی به خصوص باغی را یکی از مهمترین مزیت های این پایانه دانست و خواهان حمایت بانک های دولتی و خصوصی در تامین سرمایه در گردش این واحدها بیان کرد.

قلی زاده تامین زنجیره های مورد نیاز شامل صنایع بسته بندی را یکی از نیازهای اصلی پایانه صادرات محصولات کشاورزی اعلام کرد و گفت: حمایت از زنجیره تولیدی مورد نیاز پایانه صادراتی در این خطه شمال کشور و راه اندازی پایانه های صادراتی محصولات کشاورزی مشابه در سایر استان های دیگر نیاز امروز صادراتی ما است.

وی با اشاره به پیوستن جمهوری اسلامی ایران به اتحادیه اوراسیا اظهارداشت: در شرایط فعلی ۳۷ درصد از صادرات محصولات کشاورزی جهان به این کشورها انجام می شود و ساخت پایانه صادراتی محصولات کشاورزی حاشیه دریای خزر در استان مازندران می توان بخشی از این بازار را در صورت حمایت داخلی تصاحب کرد.

پایانه محصولات کشاورزی روماک پس از پایانه برنج ، گل و گیاه و شیلات و ماهیان خاوریاری چهارمین پایانه حوزه تولیدات کشاورزی مازندران محسوب می شود که تاکنون پایانه محصولات برنج در شهرستان آمل به بهره داری رسیده است. در پنجاه و یکمین برنامه جهش تولید چهار طرح مهم صنعتی و معدنی با اعتبار افزون بر ۸۵ هزار میلیارد ریال با دستور رییس جمهوری به بهره برداری رسید و از راه اندازی این واحدهای صنعتی و معدنی برای یک هزار و ۳۶۰ نفر ایجاد اشتغال شده است.

پایانه صادرات محصولات کشاورزی استان مازندران هفدهمین پایانه صادراتی کشور محسوب می شود که در شهرستان جویبار با دستور رییس جمهوری به بهره برداری رسید. همزمان با دهه فجر سال جاری ۱۲ طرح تولیدی و صنعتی استان مازندران با اعتباری افزون بر ۱۰ هزار میلیارد ریال به بهره برداری رسید و برای حدود ۶۰۰ نفر نیز ایجاد اشتغال شد. بر اساس آمار طی هفت سال گذشته افزون بر یکهزار و ۵۷۵ واحد تولیدی و صنعتی در مازندران با اعتباری افزون بر ۷۹ هزار و ۵۱۸ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

این میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی در صنعت و معدن این خطه شمال کشور در مقایسه با دوره هشت ساله پیش از آن حدود ۱۴۰ درصد رشد نشان می دهد. طبق این آمار در این مدت برای ۳۱ هزار نفر از بیکاران استان در حوزه صنعتی و معدنی ایجاد اشتغال شد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |