جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 4166 15:15 1393/05/14
اعلام حمایت بانک جهانی از محیط زیست ایران

اعلام حمایت بانک جهانی از محیط زیست ایران

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اعلام حمایت بانک جهانی از محیط زیست ایران

اعلام حمایت بانک جهانی از محیط زیست ایران

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی


رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در دیدار با عضو هیئت مدیره بانک جهانی و مدیر اجرایی گروه مشورتی ایران در بانک جهان با اشاره به پنج پروژه مشترک تأیید شده میان ایران و جف؛ گفت: انتظار ایران، حمایت ویژه بانک جهانی از طرح های زیست محیطی مشترک میان ایران و جف است. به گزارش مهر، عمر بوگارا عضو هیئت مدیره بانک جهانی و مدیر اجرایی گروه مشورتی ایران در بانک جهانی با معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست دیدار و گفتگو کرد.
ابتکار در این دیدار با اشاره به همکاری و اقدام مثبت وزارت نفت در بحث توزیع سوخت استاندارد، گفت: این اقدام منجر به کاهش آلودگی هوا به ویژه در تهران شده است و امیدواریم با ادامه روند توزیع سوخت استاندارد در کشور و اجرای اقداماتی همچون استانداردسازی خودروها شاهد کاهش جدی آلودگی های ناشی از سوخت فسیلی در هوای کشور باشیم.
وی افزود: البته آنچه بیشتر کیفیت هوا را مورد تاثیر قرار می دهد، گرد و غباری است که از عراق به ایران وارد و در وهله نخست استان های غربی و سپس تهران را تحت تاثیر قرار می دهد و البته لازم به ذکر است که استان خوزستان بیشترین تاثیر را از این پدیده دارد.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تأکید کرد: با توجه به سکونت ۷۰ درصد جمعیت ایران در شهرها و مناطق حاشیه ای شهرها، کنترل آلودگی هوا به منظور حفظ سلامت مردم و ارتقاء کیفیت زندگی مردم از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
معاون رئیس جمهور با یادآوری تجربه موفق همکاری های گذشته سازمان حفاظت محیط زیست با بانک جهانی در پروژه هایی همچون آلودگی هوای تهران و سیستم پایش هوا، ابراز امیدواری کرد: در دوره جدید تبادل تجربیات و همکاری های مشترک به ویژه در حوزه هایی همچون توسعه کشاورزی پایدار، مقابله با آلودگی هوا، مدیریت مناطق صنعتی و آلوده، بهینه سازی مصرف سوخت و انرژی در راستای کنترل گرمایش جهانی تکرار شود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |