پنج شنبه 06 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 195026 12:39 1401/06/20
اعزام اتوبوس به مرزها متوقف شده

اعزام اتوبوس به مرزها متوقف شده

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اعزام اتوبوس به مرزها متوقف شده

اعزام اتوبوس به مرزها متوقف شده

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

  • به گزارش جهان اقتصاد به نقل از تسنیم، مهدی مخبر اظهار کرد: تا پایان دیروز یعنی از 7 شهریور تا 19 شهریور در مجموع 2 میلیون و 287 هزار خروجی زائر از 6 مرز زمینی داشته‌ایم.

وی ادامه داد: بر این اساس سهم مرز مهران 49.5 درصد، شلمچه 28.5، چذابه 11.2، خسروی 7.9، باشماق 1.6 و تمرچین 1.3 درصد بوده است.

مخبر با اعلام اینکه تاکنون حدود 586 هزار زائر به کشور بازگشته‌اند، تصریح کرد: در زمان حاضر حدود  یک میلیون و هفتصد هزار زائر ایرانی در کشور عراق حضور دارند.

معاون مرکز مدیریت راه‌های کشور با اشاره به اینکه از روز گذشته روند بازگشت زائران آغاز شده، یادآور شد: اعلام می‌کنیم که مرزها بسته است و هیچ اتوبوسی به سمت مرزها اعزام نخواهد شد و هیچ صورت وضعیتی صادر نمی‌شود.

مخبر با بیان اینکه از زائران می‌خواهیم هر چه زودتر به ایران بازگردند، افزود: حدود 150 هزار خودرو در مرز مهران پارک شده و در واقع ظرفیت پارکینگ مهران تکمیل شده است. بسیاری از زائران خودرو خود را در معابر شهری و برون‌شهری پارک کرده‌اند. بر این اساس از زائران می‌خواهیم برای خروج به مرزها مراجعه نکنند.

وی با اشاره به راه‌اندازی سازمانه 2000141 برای ایام اربعین اضافه کرد: از زائران اربعین خواسته‌ایم مرز خروجی خود را پس از بازگشت از کشور عراق به این شماره پیامک کنند تا امکان تهیه ناوگان مورد نیاز و برنامه‌ریزی برای آن از سوی وزارت راه و سازمان راهداری فراهم شود.

معاون مرکز مدیریت راه‌های کشور بیان کرد: تاکنون حدود 8 هزار و 600 پیامک را دریافت کرده‌ایم و انتظار داریم زائران استقبال بیشتری از این سامانه داشته باشند.

مخبر با یادآوری اینکه ترافیک منتهی به مرزها عادی است، تصریح کرد: در حال حاضر در پایانه‌های مرزی با شلوغی چندانی مواجه نیستیم اما تاکید می‌کنیم زائران هر چه زودتر و تا پیش از روز اربعین به کشور بازگردند تا با ترافیک سنگین مواجه نشوند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |