پنج شنبه 06 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 161539 14:28 1400/08/23
اصلاح الگوی مصرف انرژی در کشور عزم ملی می‌خواهد

اصلاح الگوی مصرف انرژی در کشور عزم ملی می‌خواهد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اصلاح الگوی مصرف انرژی در کشور عزم ملی می‌خواهد

اصلاح الگوی مصرف انرژی در کشور عزم ملی می‌خواهد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایرنا، «مالک شریعتی‌ نیاسر» با اشاره به اینکه شرایط کشور به گونه‌ای است که با وجود داشتن ذخایر نفت و گاز فراوان، ممکن است سال‌های بعد دچار چالش شویم، اظهار داشت: باید سرمایه‌گذاری در نفت و گاز در اولویت قرار گیرد و این نیازمند عزم ملی است تا هم میادین توسعه یابد و هم به دنبال کشف ظرفیت‌های جدید باشیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان‌کرد: مجلس و دولت برای بحث فشارافزایی میدان‌های گازی پیگیری های لازم را در دستور کار قرار دارند و دولت نیز در این زمینه اقدام‌هایی را عملی خواهد کرد.

وی افزود: طبق قانون برنامه پنجم و ششم، شدت مصرف انرژی در ایران باید به نصف می رسید که باید برای آن تلاش کنیم و از طرفی برای تولید نفت و گاز و جبران کمبود انرژی نیز برنامه های متعددی را اجرایی کنیم.

شریعتی در ادامه با اشاره به تلاش کارکنان صنعت نفت برای تولید بی‌وقفه نفت و گاز، بیان‌داشت: باید از کارکنان عملیاتی که در شرایط سخت کاری تلاش می‌کنند حتی تولید یک متر مکعب نیز از دست نرود، به گونه‌ای شایسته تقدیر و احساس بی‌عدالتی را از آنان دور کرد.

وی ادامه‌داد: آنچه برای ما در مجلس اهمیت دارد به‌ویژه برای کارکنان عملیاتی و کارکنان پیمانکاری بحث عدالت است، تا در بحث حقوق و دستمزد احساس بی عدالتی نداشته باشند. 

شریعتی با بیان اینکه کارکنان عملیاتی روی سکو نباید احساس تبعیض داشته باشند، گفت: رضایتمندی برای کارکنان عملیاتی (پیمانکاری، قراردادی و رسمی) باید حاصل شود.

وی با اشاره به اینکه در سکو و منطقه عملیاتی یک فرد باید توانمندهای مختلف و تخصصی داشته باشد و در شرایطی سخت دور از خانواده کار کند، بیان‌داشت: برای مجلس علاوه بر اینکه تداوم و افزایش تولید اهمیت دارد، افزایش رفاه کارکنان عملیاتی نیز حائز اهمیت است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |