پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 166661 09:43 1400/10/04
اشتها برای خرید طلا افزایش یافت

اشتها برای خرید طلا افزایش یافت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اشتها برای خرید طلا افزایش یافت

اشتها برای خرید طلا افزایش یافت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

  • به گزارش جهان اقتصاد به نقل از تسنیم، در آستانه تعطیلات کریسمس و با وجود تثبیت ارزش دلار و اشتها برای خرید دارایی های پرریسک قیمت طلا روز جمعه افزایش داشت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان در معاملات روز جمعه با 0.47 درصد افزایش به 1817 دلار و سنت رسید.

دانیل پاویلونیس تحلیلگر ارشد موسسه آر جی او گفت: «معاملات در روز قبل از کریسمس بسیار ناچیز بوده است.» وی افزود با توجه به چشم انداز تداوم تورم بالا سال آینده سال خوبی برای بازار طلا خواهد بود.

در عین حال تثبیت ارزش دلار موجب شد تا اندکی از جذابیت بازار طلا کاسته شود و رشد قیمت فلز زرد تضعیف گردد. اما ارزش دلار در نزدیکی پایین ترین رقم یک هفته اخیر در نوسان بود و این موجب شد تا طلا در مسیر رشد هفتگی باقی بماند.

نیکولاس فراپل تحلیلگر موسسه ای بی سی بولیون گفت: «طلا در محدوده قیمت 1815 تا 1826 دلار با یک مقاومت فنی مواجه است، اما به رغم در پیش بودن سیاست پولی انقباضی، ریسک های ژئوپلتیک سبب شده تا قیمت طلا همچنان بالا بماند.»

اوایل ماه جاری میلادی فدرال رزرو این سیگنال را به بازار ارسال کرد که هدف گذاری تورمی اش محقق شده و این مسیر را برای 3 نوبت افزایش نرخ بهره در سال 2022 فراهم می سازد. هرچند در شرایط افزایش نرخ تورم بازار طلا به محلی امن برای سرمایه گذاری تبدیل می شود، اما افزایش نرخ بهره می تواند موجب بالا رفتن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا گردد.

سرمایه گذاران در عین حال از نزدیک تحولات مربوط به تنش میان روسیه و غرب بر سر اوکراین را دنبال می کنند. بالا رفتن تنش ها می تواند به رشد قیمت طلا کمک کند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |