جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 14448 13:33 1394/05/07
اشتغالزایی دوبرابری صنایع کوچک در برابر میزان سرمایه گذاری

اشتغالزایی دوبرابری صنایع کوچک در برابر میزان سرمایه گذاری

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اشتغالزایی دوبرابری صنایع کوچک در برابر میزان سرمایه گذاری

اشتغالزایی دوبرابری صنایع کوچک در برابر میزان سرمایه گذاری

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه تولید

مهناز اسماعیلی

Mahnaz.esmaeeli@jahaneghtesad.com

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین از ایجاد اشتغال صنعتی 42 درصدی توسط صنایع کوچک در مقابل سرمایه‌گذاری 24 درصدی در این حوزه خبر داد و گفت: اهمیت این صنایع در دنیا به حدی است که در اروپا فقط یک درصد صنایع جز صنایع بزرگ محسوب می شود.

عبدالقهار ناصحی در حاشیه بازدید خبرنگاران از شهر‌ک‌های صنعتی قزوین به مناسبت روز حمایت از صنایع کوچک (21 مرداد) با بیان این‌که صنایع کوچک حائز اهمیت و نیازمند رسیدگی زیاد است، اظهار کرد: با همین استدلال شورای فرهنگی کشور پذیرفت که یک روز را به نام صنایع کوچک اختصاص دهد.

به گفته مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین متوسط تعداد واحد‌های صنعتی کوچک در سطح دنیا به بیش از 90 درصد کل واحد‌های صنعتی می‌رسد و در اروپا نیز از مجموع 16 میلیون واحد تولیدی تنها یک درصد آن صنایع بزرگ است.

ناصحی با بیان این‌که در ایران 92 درصد صنایع، کوچک هستند، گفت: به این ترتیب 80 هزار واحد صنعتی کوچک و متوسط در کشور وجود دارد که 42 درصد اشتغال صنعتی کشور یعنی حدود 990 هزار نفر را به خود اختصاص می‌دهد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین با تاکید بر اهمیت ایجاد شبکه‌های پیوسته صنایع کوچک گفت: مقیاس تولید صنایع کوچک پایین است و اگر این صنایع به صورت انفرادی کار کنند در تهیه مواد اولیه به مشکل خورده و در زمان فروش نیز نمی‌توانند با شرکت‌های بزرگ رقابت کنند.

لزوم ایجاد شبکه‌هایی از صنایع کوچک در کشور

ناصحی ادامه داد: لازم است شبکه‌هایی از صنایع کوچک در کشور ایجاد شود که این موضوع در دنیا نیز سابقه‌ خوبی دارد.

وی با دعوت از مردم برای سرمایه‌گذاری در بخش تولید اظهار کرد: زمین در شهرک‌های صنعتی فراهم است تا مردم بتوانند تعاونی‌ها و شرکت‌ها را در داخل شهرک‌های صنعتی از طریق دریافت زمین با اقساط درازمدت ایجاد کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین با اشاره به آمار و ارقام صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی موجود در کشور ادامه داد: در حال حاضر 941 شهرک صنعتی مصوب داریم که 754 مورد از آنها به بهره‌برداری رسیده که در این شهرک‌ها تاکنون 64 هزار و 746 واگذاری زمین صورت گرفته است.

به گفته ناصحی بیش از 34 هزار واحد تولیدی در شهرک‌های صنعتی به بهره‌برداری رسیده که حدود 700 هزار نفر اشتغال را تحت مدیریت خود دارد.

         



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |