پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 10988 15:57 1393/12/17
اسلام به روشنفکر دینی نشاط و سرزندگی می‌بخشد

اسلام به روشنفکر دینی نشاط و سرزندگی می‌بخشد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اسلام به روشنفکر دینی نشاط و سرزندگی می‌بخشد

اسلام به روشنفکر دینی نشاط و سرزندگی می‌بخشد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

هاشمی رفسنجانی :

رییس ممع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد که امید دادن به نسل جوان و نوخاسته، بستگی به نگاه روشن به دین و آموزه‌های آن و توجه به شرایط زمانی و مکانی دارد.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در جلسه شورای آزاداندیشی دینی با توجه به تأکید اسلام بر ضرورت تحقیق در امور اعتقادی و آزادی فکر و بیان در قرآن گفت: در عصر ارتباطات سرعت بالای تحولات و پیشرفت‌های علمی، فقه و اجتهاد پویا ضرورت امروز جامعه است تا آزاداندیشی اسلام را در سطوح مختلف حوزه‌ها و دانشگاه‌ها نشان دهد.
وی افزود: اسلام به روشنفکر دینی نشاط و سرزندگی می‌بخشد و جامعه را از اوضاع و احوال از جمله شناخت دردها و آسیب‌ها، نقادی نسبت به وضع موجود آگاه ساخته و انسان‌ها را از تحجر و خرافه دور نموده و مزین به عقلانیت در فکر و عقل می‌نماید.
هاشمی رفسنجانی خاطر نشان کرد: راهنمایی‌های الهی، روشنفکر را از لغزش‌ها حفظ کرده و امکان آزادمنشی در تفکر و اندیشه و شجاعت در بیان مشکلات جامعه و ترسیم چشم‌انداز برای آینده را فراهم می‌کند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: اگر روشن اندیشان و روشنفکران دقیق اندیش و موشکاف اسلامی میدان دار نباشند و جریان درخشان و دگرگون آفرین روشنفکری دینی به حرکت در نیاید، جریانات انحرافی مانند طالبان، القاعده، بوکوحرام و داعش با کمک و حمایت برخی از کشورها به ویژه رژیم اشغالگر قدس شکل گرفته و جوانان را با اسرائیلیات مخدوش و خرافات و پیرایه‌ها که متأسفانه در روایات ما سابقه دارد، جذب خواهند کرد.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه جریان مترقی اسلامی را باید به معنای جامعه‌ی خداشناس مبتنی بر عقل دانست، افزود: تفکر و تعقل مهمترین سرمایه‌ی انسان‌ها برای رسیدن به جایگاه شایسته‌ی قرآنی است.
وی تعقل را به عنوان شاخص اصلی شناخت حق از باطل و امری مقبول در جهان ذکر کرد و گفت: خرد مبتنی بر منطق و استدلال، تنها سلاحی است که می‌تواند در مقابل خشونت، تندروی و سایر مسایلی که امروز به ناحق مظهر اسلام شده است، قرار گیرد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |