جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 113314 11:46 1399/07/06
استفاده از پساب فاضلاب از اقدامات ارزنده صنعت آب وبرق همدان است

استفاده از پساب فاضلاب از اقدامات ارزنده صنعت آب وبرق همدان است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
استفاده از پساب فاضلاب از اقدامات ارزنده صنعت آب وبرق همدان است

استفاده از پساب فاضلاب از اقدامات ارزنده صنعت آب وبرق همدان است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

در آئين افتتاح همزمان طرح‌های آبرسانی به ۴۰۰ روستا با حضور وزیر نیرو عنوان شد:

به گزارش روابط عمومی آبفای استان همدان، آئین افتتاح همزمان طرح‌های آبرسانی به ۴۰۰ روستا در ۲۰ استان کشور، با حضور وزیر نیرو به‌صورت وئدیوکنفرانس در سالن شهدای استانداری همدان برگزار شد.

وزیر نیرو در این مراسم گفت: توفیقی است که در پویش #هرهفته_الف_ب_ایران میهمان هموطنان در استان همدان هستیم، امروز در همدان از پروژه‌های این پویش مانند آبرسانی در بخش کشوری به ۴۰۰ روستا با جمعیت ۲۸۱ هزار نفر، بهره‌برداری از سد نعمت‌آباد در منطقه اسدآباد به‌منظور بهبود وضعیت کشاورزی با اعتبار ۸۰ میلیارد تومان و عملیات اجرایی خط انتقال از خرم‌آباد به ملایر با جمعیت ۲۸ هزار نفر را افتتاح خواهیم کرد.

رضا اردکانیان ادامه داد: طرح‌هایی که در استان همدان افتتاح یا عملیات اجرایی آن آغاز شد، با سرمایه‌گذاری نزدیک ۶۰۰ میلیارد تومان است و امیدواریم در آبرسانی به مناطق روستایی تا پایان سال مجموعه دیگری از روستاها به این طرح اضافه شود.

اردکانیان خاطرنشان کرد: وزارت نیرو در همدان بدون احتساب پروژه‌هایی که افتتاح شدند، ۵۴ پروژه مختلف در بخش آب و برق و فاضلاب با اعتبار 4 میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و پیشرفت ۴۵ درصد درحال انجام دارد.

وی با بیان اینکه ۱۰۸ پروژه را از ابتدای سال به ثمر رساندیم و ۹۲ پروژه دیگر را در دست اقدام داریم و در قسمت سازوکار از ۵۰ پروژه 5 مورد به اتمام رسیده است، افزود: جمع پروژه‌های این پویش از ۵۰ هزار میلیارد که اعلام شد، ۲۴ هزار و صد میلیارد است که تا پایان شهریورماه افتتاح شده و با تلاش و فعالیت همه دستگاه‌ها امیدواریم بتوانیم به وعده‌ها وفا کنیم.

وزیر نیرو با بیان اینکه پس فردا سال جدید آبی را آغاز خواهیم کرد، ادامه داد: امیدواریم سال جدید هم مثل سال گذشته حرکت به سمت اصلاح مصرف ادامه داشته باشد. در پایان سال آبی 99-98 وضعیت ما خوب است.

وی همچنین گفت: همدانی‌ها دغدغه تأمین آب شرب مورد نیاز برای درازمدت نداشته باشند، در همین دولت موضوع تأمین آب را به شکل مناسب و مقدوری در مسیر اتمام قرار خواهیم داد.

رضا اردکانیان با تأکید بر اینکه هموطنان ما در استان همدان از مردمان خوش‌مصرف هستند و قدر آب را می‌دانند، خاطرنشان کرد: کارهای ارزنده‌ای به‌ویژه در استفاده از فاضلاب تصفیه‌شده در استان همدان انجام شده است.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه در گذشته مصرف نیروگاه همدان از آب‌های زیرزمینی ۱۵ میلیون مترمکعب بوده است، تصریح کرد: درحال‌حاضر ۱۲ میلیون مترمکعب پساب تصفیه‌خانه فاضلاب همدان درحال تأمین نیروگاه بوده و چاه‌های این نیروگاه پلمب شده است.

وی درباره تخصیص پساب فاضلاب به منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد نیز اظهار کرد: 3 میلیون مترمکعب از طرف وزارت نیرو به این منطقه تخصیص یافته و براساس دستور استاندار همدان ۲۰ کیلومتر خط انتقال پساب از نیروگاه شهید مفتح به منطقه ویژه جهان‌آباد قرار است از طریق بخش خصوصی انجام شود.

اردکانیان با بیان اینکه «الف» و «ب» حروف آغازین الفبا هستند و الفبا و زیربنای طرح‌های توسعه و عمران آب و برق است، یادآور شد: فارغ از اینکه تحت شدیدترین تحریم‌های ظالمانه قرار داریم، میدان و آزمون بزرگی برای مردم ایران است که همچون آزمون 8 سال دفاع مقدس سرافراز از این میدان بیرون خواهد آمد.

امسال به ۱۷۰۸ روستا آبرسانی می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: در سالجاری  هزار و ۷۰۸ روستای کشور با ۹۱۴ هزار نفر جمعیت آبرسانی خواهند شد.

حمیدرضا جانباز اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون آبرسانی به ۴۴۸ روستا انجام شده که ۴۸ روستا افتتاح شده و ۴۰۰ روستا هم که (در روز گذشته) افتتاح شد. وی با اشاره به آبرسانی به  هزار و ۷۰۸ روستای کشور، تصریح کرد: در نیمه نخست سال آبرسانی به ۴۴۸ روستا با ۳۱۴ هزار نفر جمعیت محقق شده است.

جانباز افزود: تا پایان سال گذشته ۷/۷ میلیون نفر از جمعیت روستایی کشور آبرسانی شده که با این افتتاح 1/8 میلیون معادل بیش از ۱۱ هزار روستا آبرسانی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور ادامه داد: در 7 سال گذشته به‌طور متوسط در هر هفته به ۳۵ روستای کشور آبرسانی شده است.

وی با اشاره به تجمیع شرکت آب و فاضلاب روستایی با آب و فاضلاب شهری گفت: بزرگ‌ترین کوچک‌سازی دولت با این تجمیع شکل گرفت.

پروژه‌های وزارت نیرو در استان همدان می‌درخشد

استاندار همدان با بیان اینکه پروژه‌های وزارت نیرو در بخش عمرانی در استان می‌درخشد، بیان کرد: وزارت نیرو با نگاه بلندی که در حوزه آب دارد، بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه به بخش خصوصی واگذار کرده که این امر گام بزرگی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است.

سیدسعید شاهرخی افزود: افتتاح 3 سد در سال‌های اخیر و سد نعمت‌آباد جزو اقدامات ارزشمندی است که در آب شرب و تأمین آب کشاورزی نیاز عمده ما تأمین می‌شود.

استاندار همدان گفت: یکی از اقدامات ارزشمند وزیر نیرو، راه‌اندازی پویش #هرهفته_الف_ب_ایران است که بحق توانسته در حوزه وزارت نیرو خدمات تأثیرگذار و ارزشمندی که دولت در این حوزه دارد، به نمایش دربیاورد و موجب دلگرمی آحاد مردم شود و به‌عنوان نقطه عطفی در بیان خدمات ارزشمندی که برای مردم صورت می‌گیرد، مطرح باشد.

در ادامه با بیان اینکه ۳۱ شهر استان همدان از آب شرب سالم برخوردار هستند، گفت: ۷۵۰ روستای همدان به شبکه آب سالم متصل هستند.

فاز دوم تصفیه‌خانه همدان امسال وارد مدار بهره‌برداری می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان هم در آئین افتتاح طرح های آبرسانی به 30 روستای استان همدان گفت: فاز دوم تصفیه‌خانه فاضلاب همدان تا پایان سالجاری وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

سیدهادی حسینی‌بیدار با اشاره به آبرسانی به ۳۰ روستا در استان همدان، گفت: این طرح با اعتبار ۴۸ میلیارد تومان اجرایی شده و براساس اجرای آن ۲۸ هزار نفر از جمعیت روستایی استان همدان از شبکه آبرسانی سالم و پایدار بهره‌مند می‌شوند.

وی از اجرای طرح آبرسانی در شهرستان‌های همدان، ملایر، نهاوند، تویسرکان، اسدآباد، کبودرآهنگ و رزن و زیر پوشش قرار گرفتن ۹ هزار خانواده خبر داد و گفت: این طرح با اجرای 5 مجتمع آبرسانی محقق و حدود ۱۹۲ لیتر در ثانیه آب سالم و پایدار تولید می‌شود.

حسینی‌بیدار افزود: با اجرای این پروژه‌ها تأمین آب شرب سالم و پایدار برای روستائیان، جلوگیری از مهاجرت و رفع مشکل کم‌آبی و ایجاد رونق اقتصادی در روستاها صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در انتهای سالجاری با تکمیل 5 مجتمع آبرسانی در استان همدان دسترسی ۲۰ روستا به آب شرب سالم و پایدار فراهم خواهد شد، خاطرنشان کرد: از ابتدای دولت تدبیر و امید ۱۸۹ هزار نفر در ۲۴۱ روستای استان با صرف اعتبار ۱۴۰ میلیارد تومان از نعمت آب سالم بهره‌مند شده‌اند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان در ادامه با اشاره به اعتبار ۱۶۵ میلیارد تومانی پروژه‌های بخش آب و فاضلاب استان همدان، گفت: تکمیل بخش لجن تصفیه‌خانه همدان و اجرای 5 تصفیه‌خانه و ایجاد تأسیسات فاضلاب روستایی با اعتبار ۱۴۰ میلیارد تومان در انتهای سالجاری قابل افتتاح است.

باید به آینده آب استان توجه شود

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آب و برق استان باید مورد توجه قرار بگیرد از وزیر نیرو خواست هرچه سریع‌تر مسأله منبع تأمین آب سد تالوار مشخص شود و اظهار کرد: عملیات اجرایی طرح آبرسانی از سد تالوار به همدان در سال ۸۶ آغاز شده و تاکنون در این راستا بیش از صد کیلومتر تا نزدیک استان لوله‌گذاری انجام گرفته است که درخواست داریم مسأله منبع تأمین آب آن از بلاتکلیفی خارج و مورد توجه واقع شود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |