پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 153149 11:46 1400/06/16
استخراج بیت کوین چند درصد از کل مصرف برق جهان را صرف می کند

استخراج بیت کوین چند درصد از کل مصرف برق جهان را صرف می کند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
استخراج بیت کوین چند درصد از کل مصرف برق جهان را صرف می کند

استخراج بیت کوین چند درصد از کل مصرف برق جهان را صرف می کند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایسنا، قیمت بیت کوین در سال گذشته تقریبا پنج برابر افزایش یافت و این رشد سریع قیمت به افزایش قابل توجه مصرف انرژی برای استخراج این رمزارز محبوب جهانی منتهی شده است. افراد بیشتری برای استخراج بیت کوین رقابت می کند و در نتیجه انرژی بیشتری مصرف می شود.

اندازه گیری دقیق میزان انرژی که در استخراج بیت کوین مصرف می شود، دشوار است اما تحلیل جدید نیویورک تایمز به داده های مبهوت کننده‌ای در این باره دست یافته که به این ترتیب است:

  • استخراج بیت کوین سالانه حدود ۹۱ تراوات ساعت برق مصرف می کند.
  • این میزان مصرف سالانه برق از مصرف سالانه برق فنلاند که کشوری با ۵.۵ میلیون نفر جمعیت است، بیشتر است.
  • این میزان مصرف معادل ۰.۵ درصد از مصرف برق جهان است و نسبت به پنج سال پیش ۱۰ برابر افزایش پیدا کرده است.
  • این میزان مصرف مشابه میزان برقی است که ایالت واشنگتن سالانه مصرف می کند و بیش از یک سوم مصرف سالانه برق توسط شهروندان آمریکا برای سرمایش است.
  • همچنین بیش از هفت برابر برقی است که فعالیتهای جهانی گوگل سالانه مصرف می کنند.

با توجه به رشد چشمگیر قیمت بیت کوین در سالهای اخیر، پیش بینی این که مصرف برق این بخش همچنان رشد کند، دشوار نیست. بیت کوین اکنون حدود ۵۰ هزار دلار قیمت دارد که تقریبا پنج برابر سال گذشته است. در سال ۲۰۱۶ قیمت بیت کوین ۵۰۰ دلار بود.

با رقابت فزاینده، استخراج بیت کوین به صنعتی با ماشینهای تخصصی، سرورها و دیتاسنترهای عظیم نیازمند ظرفیت سرمایشی کافی برای جلوگیری از داغی بیش از حد دستگاهها تبدیل شده است.

طبق گزارش روزنامه نیویورک تایمز، فرآیند استخراج بیت کوین هم پیچیده تر شده است. در سال ۲۰۱۱ یک رایانه رومیزی ساده می توانست به راحتی بیت کوین را استخراج کند اما اکنون ۱۳ سال زمان می برد تا یک برق خانگی معمولی بتواند یک بیت کوین را استخراج کند.

بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، برای کسانی که بیت کوین و فضای رمزارز را دنبال می کنند، ارزیابی تاثیر محیط زیستی استخراج بیت کوین همواره دشوار بوده است. گفته می شود استخراج بیت کوین در قطعی های گسترده برق که اوایل امسال در ایران روی داد، نقش داشت.  بیل گیتس در مارس هشدار داد بیت کوین برای محیط زیست خوب نیست و جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا مصرف انرژی بیت کوین را سرسام آور خوانده است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |