پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 148543 10:24 1400/04/28
استخراج بیت کوین زغالی در قزاقستان افزایش یافت

استخراج بیت کوین زغالی در قزاقستان افزایش یافت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
استخراج بیت کوین زغالی در قزاقستان افزایش یافت

استخراج بیت کوین زغالی در قزاقستان افزایش یافت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایسنا، اگرچه تاثیر اقلیمی استخراج رمزارزها توجهات را جلب کرده اما استخراج بیت کوین همچنان به برق تولید شده از سوختهای فسیلی متکی است. مقابله مقامات چینی با استخراج رمزارزها باعث تعطیلی بیش از ۹۰ درصدی ظرفیت استخراج بیت کوین چین تا ماه گذشته شده است.

اما ممنوعیت چینی به معنای آن نبوده که استخراج رمزارز متوقف شده است. بلکه ماینرها بازارهای جدیدی را برای انجام این کار پیدا کرده اند که یکی از آنها قزاقستان بوده است. این کشور آسیای مرکزی غنی از منابع نفت، گاز و زغال سنگ است. سوختهای فسیلی تقریبا همه سبد انرژی قزاقستان را تشکیل می دهند.

قزاقستان با افزایش فعالیت استخراج رمزارز روبرو شده و در اواخر ژوئن تصمیم گرفت هزینه برق ماینرهای رمزارز را افزایش دهد. انتظار می رود این هزینه اضافی از ابتدای سال ۲۰۲۲ اعمال شود.

استخراج رمزارز این اواخر به دلیل میزان بالای انرژی که مصرف می کند، توجه زیادی را به خود جلب کرد. ایلان ماسک که اوایل امسال گفته بود مردم می توانند با بیت کوین خودروهای تسلا را خریداری کنند، چند هفته بعد از این حرف خود عقب نشینی کرد و گفت: استخراج رمزارزها همچنین متکی به برقی است که با استفاده از سوختهای فسیلی تولید می شود. ماسک ماه گذشته گفت اگر استخراج رمزارز با استفاده از انرژی پاک باشد، تسلا ممکن است پذیرفتن رمزارز را دوباره آغاز کند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، تحقیقات جدید موسسه CCAF نشان داد سهم تجدیدپذیرها در سبد انرژی قزاقستان در سال ۲۰۱۸ طبق آمار آژانس بین المللی انرژی تنها ۱.۴ درصد بود. سهم این کشور از استخراج بیت کوین از ۱.۴ درصد در سپتامبر سال ۲۰۱۹ به ۸.۲ درصد در آوریل سال ۲۰۲۲ افزایش پیدا کرده که رشد شش برابری را نشان می دهد و این کشور را در رتبه سوم نیروی استخراج جهانی رمزارز قرار می دهد. این تحقیقات نشان داد سهم چین حتی پیش از سرکوبی دولتی در ژوئن کاهش چشمگیری پیدا کرد. سهم چین از کل نیروی استخراج بیت کوین از ۷۵.۵ درصد در سپتامبر سال ۲۰۱۹ به ۴۶ درصد در آوریل سال ۲۰۲۱ کاهش یافت.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |