جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 134478 15:12 1399/12/04
استان تهران سالانه 8 میلیارد یورو صادرات انجام می دهد

استان تهران سالانه 8 میلیارد یورو صادرات انجام می دهد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
استان تهران سالانه 8 میلیارد یورو صادرات انجام می دهد

استان تهران سالانه 8 میلیارد یورو صادرات انجام می دهد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از فارس، یدالله صادقی امروز در مراسم تقدیر از صادرکنندگان نمونه استان تهران گفت: علیرغم فشار حداکثری و تحریم‌ها و حتی شیوع بیماری کووید 19 سرمایه‌گذاری در تهران روند خوبی داشته و دهه فجر امسال حدود 6 هزار میلیارد تومان طرح را تهران به بهره برداری رساندیم و حدود سه الی چهار هزار میلیارد تومان نیز از سوی بخش خصوصی، توسعه صنعتی داده شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران افزود:علیرغم مشکلات ناشی از تحریم ها فرصت تولید و جایگزینی کالا هست و در زنجیره تولید و ساخت مواد اولیه سرمایه گذاری خوبی در حال انجام است، ضمن اینکه واردات لوازم خانگی نیز متوقف شده است، اما حدود 30 تا 40 درصد مواد اولیه تولید لوازم خانگی که امکان ساخت آن در تولید فراهم نیست و یا تولید آن صرفه اقتصادی ندارد، از طریق واردات تامین می‌شود.

وی بیان داشت: اشتغال در استان تهران حفظ شده، بیکاری کاهش یافته است و تقاضا برای سرمایه گذاری در استان تهران افزایش یافته است و واحد‌های صنعتی برای گرفتن کارگر ساده دچار مشکل هستند و حتی تعداد عرضه کار بیشتر از نیروی کار است.

صادقی افزود: حدود 16 هزار و 720 کارت بازرگانی در تهران وجود دارد و 2 هزار و 991 صادرکننده در تهران وجود دارد که هزار و 886 نفر از آنها تولید کننده و صادرکننده هستند، هزار 105 نفر از آنها بازرگان هستند که عمدتا فعالیت آنها در راستای صادرات محصولات تولید کنندگان است.

وی بیان داشت: ارزش صادرات استان تهران که توسط سازمان توسعه تجارت ابلاغ شده از 22 فروردین 97 تا 31 شهریور 99 معادل 21 میلیارد و 139 میلیون یورو بوده که پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری 25 میلیارد یورو میزان صادرات استان تهران طی بازه زمانی سه ساله باشد و لذا حدود 8 میلیارد یورو صادرات سالانه صادرکنندگان استان تهران است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت افزود: تعهدات ارزی صادرکنندگان در سال 97، 98 و 6 ماهه اول سال 99 نیز 19 میلیارد و 225 میلیون یورو بوده که 15 میلیارد و 381 میلیون یورو رفع تعهد ارزی شده است و به عبارتی بازگشت ارز حاصل از صادرکنندگان استان تهران 80 درصد بوده است.

وی بیان داشت: بخش عمده‌ای از ثبت سفارش واردات در استان تهران انجام می‌شود، به طوری که در 11 ماه امسال حدود 50 هزار پرونده مواد اولیه و ماشین آلات را به ارزش بیش از 13 میلیارد یورو بررسی شده و برای تخصیص ارز به بانک ارسال شده که از این مدار 68 درصد ثبت سفارش‌های انجام شده در زمینه واردات مواد اولیه و 28 درصد نیز در زمینه واردات ماشین آلات خطوط تولید و قطعات یدکی بوده و 4 درصد از ثبت سفارش‌ها نیز مربوط به کالاهای نهایی بوده که امکان تولید آن در کشور نبوده است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |