جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 134712 21:02 1399/12/05
استاندار تهران تأکید کرد: برگزاری نمایشگاه فروش بهاره ممنوع

استاندار تهران تأکید کرد: برگزاری نمایشگاه فروش بهاره ممنوع

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
استاندار تهران تأکید کرد: برگزاری نمایشگاه فروش بهاره ممنوع

استاندار تهران تأکید کرد: برگزاری نمایشگاه فروش بهاره ممنوع

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

استاندار تهران با تاکيد بر اينکه در تهران اجازه برگزاري انتخابات به اصناف و اتحاديه ها داده نخواهد شد، گفت: شلوغي بازار دراين روزها به دغدغه تبديل شده که مقرر شد اتحاديه هاي صنفي و اصناف، تذکر به واحدهاي تجاري را در دستور کار خود قرار دهند.

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از پرتال خبری اتاق اصناف تهران، انوشيروان محسني بندپي، استاندار تهران در جلسه ستاد مبارزه با کرونا استان تهران گفت: شلوغي بازار دراين روزها به دغدغه تبديل شده که مقرر شد اتحاديه هاي صنفي و اصناف، تذکر به واحدهاي تجاري را در دستور کار خود قرار دهند و مراکز بهداشت و درمان نيز نظارت و راهنمايي هاي لازم را انجام دهند. يکي از مسائلي که بايد جدي گرفته شود رهگيري و قرنطينه بيماران است وبر اساس پيشنهاد ارائه شده ما مقرر شده تا تمام آزمايشگاهها و مطب هاي خصوصي نتايج تست هاي پي سي آر خود را به دانشگاه علوم پزشکي ارسال کند.

محسني بندپي تاکيد کرد: از سوي ديگر بايد افزايش جريمه کساني که قرنطينه را رعايت نمي کنند دردستور کار قرار بگيرد. همه امکانات موردنياز براي رهگيري و قرنطينه افراد در طرح شهيد سليماني فراهم شده است. لذا فردي که با علم و آگاهي از بيماري خود وارد جامعه مي شود نياز است که جرائم بيشتري براي وي در نظر گرفته شود.

استاندار تهران گفت: براي امسال برگزاري نمايشگاه فروش بهاره نخواهيم داشت و هرگونه تجمعي که رعايت فاصله گذاري در آن انجام نشود متوقف خواهد شد. امسال جشنواره فروش ويژه نوروزي توسط واحد هاي صنفي مقرر است که با رعايت پروتکل هاي بهداشتي انجام مي شود.

وي با بيان اينکه يکي از مراکز شلوغ اين روزها بازار است و نگراني ما در اين حوزه مربوط به درون مغازه ها و فضاهاي سربسته است، اظهار کرد:افراد در اين فضاها از ماسک استفاده نمي کنند و تجمع نيز وجود دارد؛ لذا بايد تاکيد کنيم که تاکنون همکاري اصناف وجود داشتهو بايد از اين پس نيز ادامه پيدا کند تا بار ديگر شاهد اعمال محدوديت ها نباشيم. بي ترديد هر جا که محل تجمع است بايد مداخله کنيم و راهنمايي کنيم. در اين راستا نيز تيم هاي نظارتي در بازار بايد افزايش پيدا کند.

محسني بندپي در خصوص اعمال جريمه هاي منع تردد شبانه به اقدامات خوب ناجا اشاره کرد و افزود: ما استثناهاي زيادي در خصوص تردد شبانه داريم . بر همين اساس نيروي انتظامي با مشکل مواجه است با کمک شهرداري ها تلاش کرديم در خصوص پايش ها ازابزارهاي الکترونيک استفاده کنيم تا نيروي انتظامي بتواند اعمال قانون بهتري را داشته باشد. بر اساس آمار اعلام شده نيروي انتظامي هزار و ۸۸۰ ماشين از ساعت ۹ شب تا ۳ صبح شب گذشته جريمه برايشان صادر شده است.

استاندار تهران تاکيد کرد: در خصوص دستفروشان جلسات بسياري داشتيم و مقرر شد در مناطق ۱ و ۴ و ۱۱ شهرداري محل هاي بازي را در نظر بگيرد. بي ترديد اگر نسبت به بازار شب عيد و دستفروشان رعايت پروتکل ها را نداشته باشيم براي همه شهروندان ايجاد خطر خواهد شد .

وي افزود: در مورد آزمون ها و انتخابات اتحاديه ها و اصناف که فراخوان هايي زده شده که افراد بيايند بي ترديد بايد اين انتخابات به زمان ديگري موکول شود، قطعا براي اصناف و اتحاديه ها در تهران اجازه برگزاري انتخابات داده نخواهد شد. در مورد برگزاري آزمون ها نيز بايد آزمون ها به صورت غير متمرکز باشد. اگر قرار است به صورت متمرکز برگزار شود بايد فضاي برگزاري آزمون توسط روساي دانشگاههاي علوم پزشکي بررسي و پس از تاييد آنها آزمون برگزار شود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |