چهارشنبه 05 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 114252 14:18 1399/07/12
از مرکز نوآوری فضایی در هفته جاری رونمایی می شود

از مرکز نوآوری فضایی در هفته جاری رونمایی می شود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
از مرکز نوآوری فضایی در هفته جاری رونمایی می شود

از مرکز نوآوری فضایی در هفته جاری رونمایی می شود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از ایرنا، مجمع عمومی سازمان ملل در سال ۱۹۹۹ قطعنامه‌ای را تصویب کرد که به موجب آن، چهارم تا دهم اکتبر هر سال (۱۳ تا ۱۹ مهرماه) به عنوان «هفته جهانی فضا»، درنظر گرفته شد. این هفته حد فاصل دو رویداد تاریخی فضایی یعنی پرتاب نخستین ماهواره جهان (اسپوتنیک) و امضای نخستین معاهده استفاده صلح‌آمیز از فضای ماوراء جو در سازمان ملل است.

هدف از این کار، ترویج و توسعه دانش فضایی و آشنا کردن مردم و جوانان از نقش فناوری فضایی در زندگی انسان‌ها روی زمین اعلام شده است. به گزارش روز شنبه پژوهشگاه فضایی ایران «مرتضی نیک‌خو» مدیر دفتر ریاست و روابط عمومی این پژوهشگاه در خصوص آخرین وضعیت پروژه‌های ملی و توسعه زیرساخت‌های فضایی کشور گفت: ما در مجموعه پژوهشگاه، بر این باوریم که با ارتقای سطح آگاهی احاد جامعه از مثمر ثمر بودن خدمات فضاپایه در زندگی مردم، سطح پذیرش و حمایت روانی جامعه از فعالیت‌های پژوهشگران و متخصصین فضایی کشور، توسعه خواهد یافت.

مدیر دفتر ریاست و روابط عمومی، پژوهشگاه فضایی ایران با اشاره به شعار امسال هفته جهانی فضا، «ماهواره‌ها زندگی را بهتر می‌کنند» اظهار داشت: مطابق با اهداف تعیین شده در این شعار، برنامه‌هایی تبیین شده تا کاربردهای مهم ماهواره‌ها و سرریز فناوری‌های فضایی مانند پایش و پیش‌بینی تحولات جوی و هواشناسی، پایش و سنجش از راه دور زمین، کاوش در اعماق کیهان، پایش حوادث غیرمترقبه مثل سیل و زلزله، پزشکی از راه دور و حفاظت از محیط زیست که موجب تحول در عرصه‌های مختلف زندگی بشر شده‌اند را بیشتر به مردم ایران بشناسانیم.

نیک‌خو خاطر نشان ساخت: امسال در سراسر دنیا برنامه‌های گرامی‌داشت هفته جهانی ۲۰۲۰ به دلیل شرایط شیوع ویروس کرونا، به‌گونه‌ای متفاوت برگزار خواهد شد. از این‌رو، ما نیز در پژوهشگاه فضایی ایران با در نظر گرفتن این شرایط، غالبا از بستر فضای مجازی برای اجرای برنامه‌های بزرگداشت هفته جهانی ۲۰۲۰ استفاده می‌کنیم.

افتتاح آزمایشگاه ابوریحان بیرونی و مرکز یکپارچه‌سازی سامانه‌های پیشرانش فضایی، رونمایی از فاز نخست مرکز نوآوری فضایی و برگزاری وبینارهای «ماهواره‌ها چگونه زندگی بشر را بهتر می‌کنند» و «آموزش فضایی در منطقه آسیا – اقیانوسیه» از جمله برنامه‌هایی هستند که برای هفته جهانی فضا در نظر گرفته‌ شده است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |